O corespondenta II

Dle Moca,
Va multumesc pentru răspunsul la … răspunsul meu. Regret daca acesta suna cinic in partea in care am spus ca ati plecat la cerere, beneficiind de platile compensatorii prevăzute in ordonanța 7. Tot ce am vrut sa subliniez este ca nu am semnat un ordin prin care sa va trec forțat in rezerva, fără nicio compensatie, cum cu siguranță s-ar fi întâmplat acum, sub actualul guvern, care, iata, deși a promis ca pensiile militarilor nu vor scădea, le-a diminuat fără nicio remuscare!?
Legat de sprijinul pe care il pot acorda aici, la Bruxellles si Strasbourg, țin sa va spun ca i-am pus in contact pe pensionarii militari cu dl. Bostinaru, care activează in Comisia pentru petitii a Parlamentului European (eu sunt membru al Comisie pentru afaceri externe) si am inmanat protestul unor sindicaliști veniți aici la marsul european din toamna trecută dlui Barrosso personal. Chiar zilele acestea am primit răspunsul dlui Barrosso, in care acesta arată, pe de o parte, ca politica restrictiva in domeniul pensiilor aparține guvernului roman, fiind in afara jurisdictiei Comisiei UE, si, pe de alta, ca guvernul trebuia sa ia asemenea măsuri, pentru a corecta situația financiară a țării!? 
Va satisface? Pe mine, nu! Insa v-am relatat aceste lucruri pentru a vedea ca nu stau cu mâinile in san, cum mi-ati reprosat si pentru a vedea ca soluția nu este la Bruxellles, ci acasă, in Romania!
In rest, sunt de acord cu ceea ce simtiti si caut sa va înțeleg cât mai mult, fiind alături de dvs.
IMP

Sent from my iPad

On 12 janv. 2011, at 22:14, ionel moca wrote:

Am onoarea sa va salut!
Aveti dreptate, am pus caruta inaintea cailor. De ce? De suparare!
Sunt suparat ca sunt prea mic pentru un razboi atat de mare, sunt suparat ca nu pot vorbi decat in fata oglinzii ca sa am un interlocutor pe aceasta problema…
Cine ma asculta pe mine?
Cine imi asculta strigatul de durere ca,  la 52 de ani, trebuie sa fac o alta meserie pentru a putea trai decent, pentru a-mi pastra demnitatea si a-mi intretine o familie ce nu are nicio vina ca eu am purtat-o ani de zile prin garnizoane uitate de lume supunand-o la o multime de privatiuni
 Cine este vinovat pentru ca visele mele din liceul militar s-au naruit ata de brusc? 
Doar EU.
Nu va reprosez nimic dumneavoastra, imi reprosez mie ca am ales un tren gresit, catre o destinatie gresita, un tren din care am coborat prea tarziu…
Raspunsul dumneavoastra, va rog sa-mi scuzati indrazneala, are o nota de cinism:
Da, EU, de buna voie am ales in 2002 sa trec in rezerva, dar nu de dragul banilor ci din cauza ca mi s-a desfiintat functia in unitatea din care am plecat ( o Scoala militara de Aplicatie unde functiile de lt.col si col au fost decimate prin transformarea ei in Centru de perfectionare…) si nu mi s-a oferit nimic echivalent si cat de cat echitabil pe o raza de cateva sute de km.
Aceasta dupa ce m-am mutat la cerere in garnizoana in care era Scoala de aplicatii, mi-am mutat familia cu totul rupand-o de prieteni, de restul familiei-parinti, frati, etc, pentru a urma EU o cariera militara in invatamantul militar. Si toate acestea exclusiv pe banii mei, fara sa cer armatei apartament, chirie sau alte avantaje.
De ce este cinic raspunsul dumneavoastra?
Pentru ca face referire la niste bani primiti cu titlu de compensatie..
Dle Pascu, nu m-am vandut pe bani, nu mi-am vandut nici sufletul diavolului nici constiinta. Preferam sa lucrez in continuare in Armata, dar nu am avut de ales… Si acum mi-ar conveni sa lucrez in profesia mea in Armata, caci la catedra se pare ca am avut cei mai multi fani si am obtinut cele mai multe succese in cariera mea de militar.
Cand am trecut in rezerva, cu lacrimi in ochi si in suflet, am fost onorat de cuvintele Sefului Statului Major al Fortelor Terestre care mi-a inmanat ordinul de trecere in rezerva. Am simtit ca nu am muncit degeaba atatia ani… Si mi-au facut plecarea tot mai grea.
Nu m-am vandut pe bani, dle Pascu ci, am crezut in acele teorii promovate de conducerea ministerului si a S.M.F.T conform carora era posibila reconversia, aveam dreptul sa muncim si ca vom fi primiti sa muncim in orice institutie civila, potrivit pregatirii noastre.
Crezand in acele gogorite mieroase, am ales sa plec pentru a-mi putea recladi un viitor in viata civila, atata timp cat inca mai aveam o varsta la care patronii mai angajau si cat eram in plenitudinea fortelor fizice si intelectuale.
DACA NU PLECAM EU DE BUNA VOIE, AS FI INTRAT ORICUM INTRE CEI 200.000 MILITARI CE-AU FOST DAT AFARA DIN ARMATA CA MASURA DE REORGANIZARE.
Unitatea in care am lucrat 18 ani de zile, din garnizoana IANCA, a fost desfiintat complet, acum este un fel de cimitir militar; o multime de colegi piloti sau ingineri si tehnici de aviatie au plecat in cele patru zari. Ce a insemnat unitatea de la Ianca? A fost unitatea care i-a dat pe toti comandantiii aviatiei militare din ’85 incoace: gl.Ioan Rus, gl.Gheorghe Constantin, gl.Costache.. Sunt convins ca pe dl.Gh.Constantin il cunoasteti foarte bine, a fost chiar si consilierul presedintelui tarii in afara de a fi seful SMAvAA. Daca am avut o cariera ascendenta poate si faptului ca mi-a fost comandant se datoreaza…
De ce va acuz pe dumneavoastra? Nu va acuz de nimic. Ma acuz pe mine ca nu pot sa fac sa vada lumea cum arata un suflet umilit de militar, un suflet de militar calcat in picioare.
Am doar pretentia ca, dumneavoastra, cei ce sunteti mult mai pregatiti decat mine, ce aveti o cultura mult mai vasta si o pozitie sociala deosebita, nu purtati stindardul reformei societatii.
Am doar pretentia ca, dumneavoastra, cei ce reprezentati ELITA societatii romanesti, nu muriti de gat cu dusmanul, asa cum ne-ati instruit pe noi. Fiti sigur ca noi v-am urma…
Spuneti ca sunteti plecat mult timp la Parlamentul European? Pai, tocmai aceasta asteptam de la dumneavoastra, sa ne sustineti cauza in Parlamentul European, sa depuneti la Cedo cererile noastre, sa ne reprezentati interesele noastre pe langa colegii din NATO cu care va intalniti atat de des pe acolo…
 Dumneavoastra va miscati in sfere sociale foarte inalte, la care eu nici nu visez. 
Eu doar ma mandresc enorm cu o fotografie facuta in fata CE la Bruxelles!
Care este pozitia mea fata de ce face guvernul? Pe cine a impresionat gestul acelui Adrian Sobaru? Pe dl Boc? Nu. Pe cei din partidele de opozitie? Nici atat, in loc sa stea in Parlament si sa voteze pentru motiunea depusa, in loc sa abordeze gestul facut de acel nefericit sinucigas, au parasit intr-un gest „superior” si neinteles de mandrie ranita…
Cum sa cunoasca cei de la putere durerea noastra, daca acolo, in Parlament, cei alesi de noi nu o prezinta si o sustin?
In acea sala goala, cine ne-a sustinut problema?
De-asta sunt trist, dle Pascu…
In rest, va asigur de toata stima si consideratia mea. Foarte sincera!!
Tocmai pentru ca va apreciez prea mult, am scris aceste randuri…
Sunt doar un umil militar pensionat. Maine, voi fi doar un nume scris pe o cruce de lemn. Poimaine, cine isi va mai aminti de mine, acest pensionar nesimtit cu pensie de lux?
In ceea ce priveste banii primiti cu titlu de compensatie la trecerea in rezerva, doar o opinie:
-daca se inchide o scoala si un profesor trebuie sa plece, poate lucra ca profesor intr-o alta scoala…sau sa-si faca propria scoala…
-daca un spital se inchide si un medic trebuie sa plece, poate lucra ca medic intr-un alt spital…sau sa-si faca propriul spital…
-daca o fabrica se inchide si un inginer trebuie sa plece, poate lucra ca inginer intr-o alta fabrica…sau sa-si faca propria fabrica…
NIMENI nu le ia profesia… nici dreptul de a o exercita
Cand s-a inchis insa o unitate militara si militarii au trebuit sa plece in rezerva (cu sau fara drept de pensie, nu acesta-i subiectul), acesti militari nu au mai putut lucra ca MILITARI  intr-o alta Armata si nici nu si-au infiintat propriile armate…
Prin trecerea lor in rezerva ca urmare a reorganizarii armatei, acestor militari li s-a luat dreptul de a mai activa ca militari. Iar de a se angaja intr-o armata straina nici nu cred ca se pune prblema, cum nu se pune nici problema infiintarii de armate proprii pe care sa le puna in slujba cui pune banul jos…
Aceasta a compensat acele sume compensatorii acordate, dle Pascu, nicidecum lacomia sau mercantilismul nostru. Noi nu am fost mercenari, dle Pascu, nu am gandit si simtit astfel niciodata…
Cine a cantat, la 14 ani, „STEFAN, STEFAN, DOMN CEL MARE” facand sa rasune boltile Liceului Militar si obcinele bucovinene, nu poate gandi si simti mercantil…

18 răspunsuri to “O corespondenta II”

  1. dlnimeni Says:

    Off topic: imi face placere sa va anunt aparitia in blogosfera a blogului “omulsicetatea” http://omulsicetatea.wordpress.com/ , blog care apartine unui intelectual de calitate si pe care eu – si nu numai eu – il consider un om de remarcabila valoare. Vizitati-l.

    • Ioan Mircea Pascu Says:

      multumesc.

      • dlnimeni Says:

        Cu multa placere.

      • scarlat Says:

        Buna ziua domnule profesor Ma numesc Scarlat Elena ma bucur de cite ori va vad la Tv ,va citesc tot ce scrieti pe blog si mereu imi apareti in imagine pe hol in pauza la o tigara Am inaintat in virsta copilul ma va insoteste la Srasburg sau Bruxelles la sedintele Parlamentului European ai carei angajata este .O cheama Scarlat Carmen Alina si se bucura si-i apreciaza pe parlamentari nostri Va doresc multa sanatate ,mult succes si va asteptam la guvernare.Sint membru Psd activ

      • Ioan Mircea Pascu Says:

        Multumesc, Dna Scarlat. Spuneti-i fiicei dvs. sa vina la mine cand ma vede. IMP

  2. T. Says:

    Domnule Profesor,

    sunt convins ca omul asta nu a dorit catusi de putin sa va supere sau sa va atace. La fel cum sunt incredintat de sincera lui suferinta la parasirea institutiei careia isi dedicase viata si ultragiat de nesimtirile care i s-au intamplat in viata civila pentru care nu era, poate, nici pregatit si pe care, cu siguranta nici nu si-o dorea.

    Ca domnia sa, au mai fost alte zeci de mii de oameni. Nu vreau sa discutam acum despre meritele deosebite ale armatei, despre rolul social al ei si al celor care s-au pus in slujba ei, multi inca de la varsta scolii.

    Ar trebui sa discutam rece, despre drepturi acordate de un stat care mai apoi le incalca fara ca cineva sa suporte vreo consecinta. Afara de cei carora li s-au incalcat aceste drepturi.

    Nu incalzeste pe nimeni nici un leu din asa zisele cresteri ale unor pensii militare, atata timp cat altor oameni li s-au luat banii aia de la gura si cat rezultatul final e un NOU rapt, prin care se deturneaza bani cu destinatie legala perfect stabilita catre sacul fara fund pe care TREBUIE sa il reprezinte bugetele publice pentru pungasii de partid si de stat.

    Desigur, asteptarile multora vis-a-vis de posibilitatea de actiune a unui parlamentar european, in probleme ce cad cu claritate in competenta statelor membre, sunt exagerate.

    Dar omul nu se refera neaparat la parlamentarul european Pascu. Se refera la fostul secretar de stat si ministru al Apararii Pascu, la fruntasul PSD-ist Pascu, la omul care poate sa ii puna in tema cel mai bine pe proprii sai colegi de partid cu realitatea celor carora li se fura acum bani din buzunarele de pensionari ai Armatei Romane.

    Si mai cred ca se refera la asteptarile cu privire la partidul pe care il reprezentati, in genere. Partid care, pe piata publica, cel putin, in afara de baleturi pe poante, in distributii fine, cu alti membri ai asa-zisei opozitii, nu ofera nimic, ABSOLUT nimic.

    Daca nici pe tematica Armatei, PSD nu mai e in stare sa produca ceva coerent, o alternativa la nesimtirea, hotia, incompetenta, cupiditatea si burdihanele pline ale catelandrilor de intendenta pusi sa distruga institutia militara in prezent, atunci pe care tema, pe care subiect e in stare de ceva PSD?

    Iar daca raspunsul e: „nu stiu” sau „pe nici una”, atunci hai sa facem altul, mai trainic si mai frumos sau sa il schimbam pe asta din temelii!

  3. ion adrian Says:

    Daca nu se dezonorase destul in 1989 la Timisoara sau in toamna asta aruncandu-si cascheta, azi, Armia Romana si-a completat scaparea, finalizand autodezonorarea prin huiduelile unor ofiteri rezervisti, probabil cu foste grade inalte, huiduieli pe ritmul Imnului de stat al Romaniei spre fericirea posturilor media antinationale.
    Cred ca de fapt tot cam aia de la Timisoara huiduiau si azi la Iasi.
    Rusine, rusine , rusine

    • T. Says:

      Admirabile domn, cateva puncte de reflexie pentru indignarea dvs.:

      1. Cei cu cascheta de azi-toamna erau angajati ai unui serviciu civil, cunoscut sub numele de Politie. Cu Armata nu au nici in clin nici in maneca!

      2. Daca Armata ar fi actionat, ca si corp, dezonorant in 1989, ati fi raspuns si astazi la apelativul de tovarasul Ion Adrian, ati fi asteptat la coada la tacamuri de pui, visand la scrisoarea de la IDMS, pentru Dacie si ati fi cantat ode conducatorului iubit, probabil unul din fii celui de atunci.

      3. Exprimarea, in cadrul constitutional, a opiniei, inclusiv in spatiul public, nu are nici o conotatie dezonoranta. Dimpotriva, ii recomanda pe cei care iau atitudine, in loc sa bage capul intre urechi, pentru spiritul civic de care dau dovada, indiferent daca au purtat sau nu in viata lor o uniforma.

      Dincolo de toate astea, privind in jur si iesind pentru o secunda din rolul pe care sunteti fortat sa il jucati, nu va e SILA de leprele pe care le slujiti?

  4. ion adrian Says:

    Mi-e sila in primul rand de gasca ta antiromaneasca si kgbista.

  5. ion adrian Says:

    PS.Si nenorocitule, tu care nu faci decat sa lingi carambii pe care-i incasezi in posterior, crezi din acest motiv ca sunt si eu fortat sa joc ceva?

  6. T. Says:

    Daca nu aveti macar scuza, dezonoranta dar efectiva, ca sunteti fortati sau platiti sa faceti sluj, nu ramane decat explicatia prapastiei fara fund a prostiei omenesti.

    In fata acesteia, un om rational nu iroseste nici cuvinte, nici alte forme de exprimare a energiei de care dispune.

    Domnul sa va aiba in neingradita Lui paza!

  7. ion adrian Says:

    Draga T asa este cum spune si dl Pascu: Bine zis , asta pentruca aruncandu-ma eu dupa dvs sa va trag afara, nu am reusit caci erati absorbit pe de-a intregul in acel turbion si Domnul se pare ca m-a pazit si renuntand sa va salvez, am reusit cu greu sa ajung in cele din urma la un mal unde Adevarul era liber de Minciuna, iar de Prostie nici vorba, ca era prea ocupata cu dvs. 🙂

  8. ion adrian Says:

    Dle Moca,
    O simpla observatie: Meseria armelor este o meserie legata de conjunctura si este aferenta unei lumi strambe asa cum meseria de politist este aferenta unor oameni strambi. Asdar este supusa unor anume fluctuatii.
    Am in neam(au murit) colonei in armata romana de pana in 1947 care apoi au fost dati afara ca sa intre ordonantele lor care repede repede s-au facut ofiteri superiori cu o scoala facuta pe puncte etc.
    Ei bine atunci acei ofiteri s-au apucat de meserii civile caci fiecare pe langa pistol mai stia sa tina si alceva in mana si cred ca cine spune ca inafara decat sa faca scheme tactice cu creionul muiat in gura nu mai stie nimic nici la acele scheme probabil ca nu se pricepea cine stie ce.

    Asta este evolutia, iar pensia unui militar este calculata pe principiul foarte corect : la venituri egale civili sau militari pensii (adica punctaje) egale, militarii fiind usor avantajati ca ei intra in calcul cu brut egal cu un net iar civilii cu un brut care nu le-a ramas intreg in buzunare.

  9. ion adrian Says:

    Basescu si Boc sunt de vina ca Raportul Schengen ptr Bulgaria nu a fost favorabil. Noroc ca Basescu nu a putut forta UE sa faca un raport prost si ptr Romania 🙂 :)))))))))))))

  10. T. Says:

    @ion adrian: sa lamurim cateva lucruri, pentru totdeauna, ca sa nu fiti nevoiti sa fiti redundanti in afirmatii:
    1. Basescu e UNICUL Presedinte posibil. Deci: cel mai bun, cel mai neinfricat, cel mai anticomunist, cel mai necomunist, cel mai neprihanit, cel mai luptator impotriva coruptiei, cel mai luminat, cel mai preocupat de soarta romanilor, cel mai capabil, cel mai…
    2. Pe cale de consecinta (caci de la Tatal se trage totul), Boc e Premierul providential, conducatorul guvernului providential si domniei sale i se aplica toate atributele enumerate pentru domnul Basescu, cu privire la functia pe care o detine.
    3. PDL este salvarea natiunii. Nu intelege nimeni de ce mai e nevoie si de alte partide.
    4. Toti cei care au alta parere decat cele enuntate la punctele 1 pana la 3 sunt: idioti, nenorociti, corupti, comunisti, prosti, lenesi, hoti, rau intentionati, anti-nationali, kgb-isti, vanduti strainatatii si in genere, nu merita nici sa vada lumina soarelui. (e timpul sa ne gandim serios la o solutie sanatoasa in acest sens. Pe unde ramasesem cu Canalul?).

    Acestea fiind zise, eu zic sa luati o pauza. Un luptator atat de credincios pentru Cauza, pentru Conducator, merita si dumnealui un concediu. Permanent, daca se poate.

    Sa traiti bine!

  11. ion adrian Says:

    Rectificare la pct 4: Aia de care vorbesti erau asa din 1989 si dinainte de 1989 si tot asa au ramas de atunci, doar ca au mai puit si nu ca omizile facand fluturi ci tot omizi. In popor omida este tot un soi de vierme. 🙂

Lasă un răspuns

