Asumarea raspunderii pe legea invatamantului, dovada a fricii guvernului

Afirmatia din titlu pare paradoxala: cand guvernul decide sa-si asume raspunderea inseamna ca se plaseaza de buna voie intr-o situatie de vulnerabilitate sporita (intrucat ofera opozitiei sansa unei motiuni de cenzura suplimentare), ceea ce s-ar traduce printr-un gest de curaj, si nu de frica!?

Numai ca, in circumstantele actuale, gestul guvernului este unul de frica, si anume fata de sprijinul pe care unii parlamentari UDMR l-ar putea acorda anuntatei motiuni de cenzura ce urmeaza sa fie depusa de opozitie. Drept pentru care, doresc sa si-i „fidelizeze” prin concesiile pe care le contine aceasta lege pentru maghiari!? 

Mai mult, daca opozitia cade in plasa tentatiei de a depune motiunea de cenzura profitand de aceasta ocazie suplimentara, este clar ca va pierde, deoarece este de asteptat ca parlamentarii UDMR sa voteze contra ei, deci in favoarea legii care le acorda concesiile amintite (istoria si geografia predate in maghiara …)

Si mai mult, chiar daca opozitia nu face aceasta greseala si isi tine „praful de pusca uscat”, necazand in plasa intinsa de guvern,  tot se va gasi intr-o situatie dificila, comparativ cu cea in care nu discutam de asumarea raspunderii, deoarece este greu de crezut ca parlamentarii UDMR isi vor asuma riscul de a sari atat de repede dintr-o barca in alta: adica, de la votul  in favoarea adoptarii legii invatamantului prin asumarea raspunderii la cel in favoarea motiunii de cenzura ce s-ar depune ulterior.

In concluzie, asumarea raspunderii pe legea invatamantului este, cum spuneam, o modalitate prin care guvernul vrea sa isi fidelizeze UDMR-ul mai ales pentru cazul depunerii motiunii de cenzura anuntate, ceea ce reflecta teama ca acestia ar putea-o sprijini!

Privit din cealalta parte, gestul asumarii raspunderii pe legea invatamantului reprezinta inca o data succesul politicii (pe care nu vreau sa o calific) practicata de maghiari fata de guvernele din care fac parte … Fidelitatea nu este pe gratis!

Oricum, daca asumarea raspunderii pe aceasta lege a fost deja respinsa de Curtea Constitutionala, atunci Curtea ar trebui sa atraga atentia asupra acestei situatii, ori sa isi reconfirme decizia la sesizarea opozitiei, in cazul in care guvernul isi duce intentia pana la capat.

Iar daca, in intelepciunea ei (regasita prin noile numiri), Curtea da o hotarare care infirma propria sa decizie anterioara, atunci aceasta va constitui inca o dovada a faptului ca cei care ne conduc nu dau doi bani pe criticile din raportul de monitorizare pe justitie, in care se spune negru pe alb ca una din marile probleme ale justitiei romane este ca judeca diferit spete similare!

In concluzie, daca as fi in Parlamentul Romaniei nu as depune motiune de cenzura pe asumarea raspunderii pe legea invatamantului, ci as contesta-o la Curtea Constitutionala, pastrandu-mi sansa de a depune motiunea de cenzura la momentul potrivit! Iar cat ii priveste pe cei de la UDMR, vor trebui sa cantareasca intre sprijinul unui guvern cu care se vor prabusi sigur si perspectiva intrarii in altul care va veni la putere cu siguranta, (avand in buzunar si concesiile extrase de la actualul guvern)! Cum insa nu sunt membru al Parlamentului Romaniei …

Anunțuri

6 răspunsuri to “Asumarea raspunderii pe legea invatamantului, dovada a fricii guvernului”

  1. T. Says:

    Stati un pic, domn’ Profesor, ca astia nu si-au deschis inca bloc-notes-urile.

    Excelenta interpretarea. O singura observatie: nu e vorba de maghiari, ci de gruparea care isi revendica monopolul reprezentarii acestora, in timp ce in realitate isi imbogateste liderii si pe cei din spatele lor.

    PS Sper ca ziceti de trei ori Bogda proste pentru minunatul fapt ca nu va aflati in acel loc.

  2. mihai v Says:

    domnule pascu,

    Am o nelamurire, dvs. ziceti
    „Mai mult, daca opozitia cade in plasa tentatiei de a depune motiunea de cenzura profitand de aceasta ocazie suplimentara, este clar ca va pierde, deoarece este de asteptat ca parlamentarii UDMR sa voteze contra ei, deci in favoarea legii care le acorda concesiile amintite (istoria si geografia predate in maghiara …)”

    De ce dvs considerati ca legea e o capcana in loc sa considerati ca ar fi gresit art. sau paragraful cutare din lege?

    De ce ar pierde opozitia daca aduce argumente valabile in directia sustinerii motiunii?

    Dvs v-ati pus vreodata problema ca oamenii care au redactat legea au fost sinceri in demersul lor? Si daca au gresit in anumite aspecte de ce nu doriti sa fiti constructiv si sa indicati unde anume.

    Nu cred ca e vreun secret unde s-a gresit in lege si mi-ar face mare placere sa aflu parerea unui om mai apropiat de problema decat mine

  3. Claudia Says:

    Parerea mea este ca legea invatamantului nu este foarte mult gandita.
    Ministrul invatamantului nu este un cadru didactic.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: