O parere …

Cand am aflat ca guvernul a pregatit intempestiv un proiect legislativ vizand modificarea Constitutiei m-am gandit ca principala motivatie pentru acest gest tine, pe de o parte, de dorinta de a urgenta procesul in sine, iar, pe de alta, de dorinta de a-i face pe plac presedintelui, dupa criticile dure adresate la B1 mai deunazi … (mai ramane de demolat ideea ca autorul proiectului, respectiv PDL-ul aflat la guvernare, bolsevic fiind conform spuselor prezidentiale, nu poate produce decat tot un proeict bolsevic).

Abia ulterior am aflat cate ceva despre continutul propunerii, care este dedicat transformarii definitive a Romaniei intr-o „democratie de mucava”, in care pana si aparentele sa fie pastrate la un nivel minim?! Practic, acest proiect propune, nici mai mult, nici mai putin decat o … lovitura mortala adusa democratiei romanesti, asa schioapa cum e ea!?

Si atunci, perspectiva mi s-a schimbat: dar daca e vorba doar de un balon de incercare maximalist, pe care premierul a fost pus sa il lanseze pentru „testarea pietei”? Iar ca as putea sa am dreptate va fi dovedit de „tacerea olimpiana” in care se va retrage presedintele, care va evita orice angajare in discutarea proiectului. Pentru ca, daca iese prost, sa apara el insusi „pe sticla” si sa ceara „autorului” eliminarea prevederilor cele mai controversate, ca o dovada a atasamentului democratic pe care numai domnia sa il mai are in tara asta!?

Si premierul, plesnit peste bot de „democraticul” nostru presedinte care, nu-i asa, va fi chiar revoltat de ce le-a putut trece prin cap celor de la guvern, va spune, stergandu-se de sange: „give me more, I want more …”

Asta cu o singura conditie: sa existe reactii vehemente la acest proiect! Pentru ca, daca nu vor exista, ne vom trezi cu el trecut bine mersi prin Parlament, iar presedintele, nu-i asa, va trebui sa se sacrifice si sa-l accepte, chiar daca, teoretic, nu ii va fi aplicabil. Asta, insa, cu conditia sa nu spuna ca, fiind vorba de o constitutie nou, mandatele lui se iau de la capat!? Dar intr-un stat deplin democratic cum este al nostru, asa ceva nu se poate nici macar imagina, nu-i asa?

PS. Dupa convorbirea purtata ieri la Bruxelles cu presedintele, seful Comisiei Europene, dl. Baroso, si-a exprimat speranta ca ANI va continua sa functioneze, benefiicind de un esafodaj legal solid. Chiar daca nu am fost acolo sa il intreb direct pe dl. Baroso ce parere are despre ratiunile pe care le-a avut Curtea Constitutionala, cand a considerat prevederile principale din legea ANI drept neconstitutionale, cred ca dl. Baroso l-a criticat astfel indirect pe profesorul de drept constitutional, dl. Boc, care a facut inca o „boacana”, acceptand fara sa cracneasca un esafodaj legal schiop  – marca Monica Macovei – pentru o institutie laudata de UE!? Zisele dlui Baroso ar suna, in traducere, asa: „mai fratilor, chiar nu sunteti in stare sa faceti niciun lucru ca lumea?”

27 răspunsuri to “O parere …”

  1. Karakas Says:

    Domnule Profesor, eu am ramas putin cu gura intredeschisa, pentru ca de mult nu mai imi cade falca la auzul unor prostii, cind dl Barosso a declarat ca Basescu este un european exemplar. Nu am inteles daca se referea la genele domnului Basescu, pentru a indeparta orice rautati despre posibile gene mongoloide. Si nici daca, incearca sa re-constituie un Basescu mai putin atlanticist, inrosind bujorii europeni din obrajorii prezidentiali. Dar, in final, parerea mea e ca pe dl Barosso il intereseaza mult prea putin situatia democratiei din Romania. Asa cum si lui Basescu ii pasa tot mai putin de propria tara, si „iubitii” lui de romani. Cum altfel s-ar explica linistea deplina a lui Basescu cind vine vorba de discriminarea ca natiune a romanilor in tari UE precum Franta si altele?

  2. T. Says:

    Domnule Profesor, nu trece! Punct. Regimul e deja pe programul „ultima suflare”. La PSD a durat cam 3-4 luni. La amarastenii portocalioti o sa dureze cam tot atatia ani.

    Acolo, erau cativa care greseau si pentru care a platit un partid intreg, din greu, de 6 ani incoace. Aici e vorba de un partid intreg de lichele fara mama, fara tata, care tocmai au intrat in faza incaierarilor intestine. De platit, plateste o tara intreaga.

    Nu au astia suflu sa schimbe nici copertile Constitutiei, daramite continutul. In primul rand, le trebuie niste tipi care sa redacteze un document. De unde credeti ca ii scot? Din crasme, de la barbuturi, de la manele, din talk-show-uri?

    Sa presupunem ca inteleg cum se pot pune obiectivele lor politice (rol decorativ pentru opozitie si presa, concentrarea puterii, destabilizarea echilibrului puterilor inspre executiv, personalizarea regimului) in relatie cu modificari asupra legii fundamentale. Sa presupunem ca platesc o casa de avocatura sa le redacteze un text.

    Pai dupa aia le trebuie o majoritate in nemernicul de parlament, arza-i-ar focu’ de 322! Si ei nu sunt in stare sa negocieze de pe pozitiile corecte nici cu proprii parteneri de coalitie din UDMR, lasand la o parte ca isi scot ochii intre ei pe unde apuca.

    Caricaturile astea nu reusesc sa adune ce le trebuie pentru o schimbare constitutionala nici daca il bate basescu pe boc cu varga la talpi si il atarna cu capul in jos in fum de ardei iute.

    Sa fim seriosi! Nenorocitii se clatina din cauza greutatii burdihanelor care apasa pe picioarele subtiri de lut.

  3. T. Says:

    Intr-o tara in care principiul separarii puterilor in stat ar fi functionat, Presedintele ar fi trebuit sa isi dea demisia ca prim gest, dupa ce a pronuntat urmatoarea propozitia: „apreciez puţin exagerată decizia curţii”.

    Intr-o tara in care ar mai fi existat, pe langa domnia statului de drept si conceptul de „onoare” in arsenalul de instrumente de lucru din viata publica, odata ce ar fi realizat ce enormitate fara putinta de iertare a comis, omul n-ar fi stat mult pe ganduri inainte sa-si spele nevrednicia si rusinea cu un Sepukku.

    Dictatorache! Inca nu traim in tara aia in care tovarasul centreaza in aplauzele marii adunari nationale, tovarasul deviaza in executiv cu pieptul si tot tovarasul da cu capul in poarta goala a guvernatilor.

    Mai ai pana acolo! Si oricat ar mai fi, drumul va fi prea lung pentru tine si gasculita matale!

  4. ion adrian Says:

    Uneori am mici placeri sadice si stiind ca aici mai intra si unii de pe la AN am mai scris din cand in cand despre modul murdar in care acesta il administreaza, faptul ca uneori imi raspunde in mod special si pe larg, nu schimba acest calificativ.
    Eu cred ca nu o sa-i mai fac cinstea sa intru pe acolo. Voi posta contra celor spuse de el pe alte bloguri care vor posta fire care vor permite acest lucru, poate si aici unde spre meritul titularului eu unul nu constat existenta cenzurii.
    Ultima mea postare la AN este asta :

    ion adrian spune: Comentariul tău e în așteptare.

    aprilie 27, 2010 la 9:18 am
    Dle AN de ce ai sters o postare pe o tema de fapt anondina?
    Mori de invidie in fata inteligentei altuia. Stai cuminte ca poti sta si in cap si nu vei ajunge la buricul meu, oricat ai toci ca doar asta esti, un tocilar parvenit prin sotii.

    nota: Postarea redata se referea la o opinie stearsa de AN in aparare unui domn Serban Nichifor, cred ca muzicolog, care a fost luat la misto de un agent psdist strecurat in trecut in PNL si revenit la AN dupa trecerea lui Stoica-Stolojan la PD.

  5. ion adrian Says:

    Un motto la enervare:
    Intr-o tara in care domneste prostia si rautatea intr-o asemenea masura, populatia ar trebui sa se reduca cu 75%.

  6. ion adrian Says:

    Si in topic:

    Fiindca in timp, cred ca am scos o vorba sau doua ref la CCR si in mod cert acum recent ref la CCR si ANI, vreau sa mai adaug si aici ceva:

    Ref CCR si ANI, recunoscind ca eu insumi azi cand am reusit sa citesc in viteza Decizia 415 a CCR, am gasit elemente neconstitutionale, dar mult mai putine decat CCR, consider totusi mai in gluma mai in serios, ca Romania este poate tara cea mai catolica din lume, caci daca in catolicismul papal exista un singur infailibil si acela fiind Papa, la noi sunt 5 infailibili din 9 si ma refer la CCR.
    Adica de unde pana unde CCR nu poate sa-si constate, daca exista, si sa-si corecteze propria greseala, daca nu se considera infailibila?
    Cred ca doar acest aspect al infaibilitatii, atentie, nu al obligativitatii respectarii deciziilor CCR, ar trebui poate pusa in discutie la actuala revizuire a constitutiei.

  7. ion adrian Says:

    Dle Pascu ,
    daca faceti afirmatia:
    „Abia ulterior am aflat cate ceva despre continutul propunerii, care este dedicat transformarii definitive a Romaniei intr-o “democratie de mucava”, in care pana si aparentele sa fie pastrate la un nivel minim?! Practic, acest proiect propune, nici mai mult, nici mai putin decat o … lovitura mortala adusa democratiei romanesti, asa schioapa cum e ea!?”

    Si daca cereti apoi reactii vehemente, dvs personal puteti avea o astfel de reactie vehementa, macar una, dar formulata cu subiect si predicat?

    • Ioan Mircea Pascu Says:

      Dle Ion Adrian, Citind – pe sarite – parte din comentariile dvs. pe care le postati ca reactii la postarile mele, nu ma pot opri sa ma intreb: daca tot aveti pareri atat de „articulate” despre tot si despre toate, *DE CE NU VA CREATI PROPRIUL BLOG, CA E GRATIS?* *Sau poate ca va temeti ca atunci nimeni nu va va mai citi?*

      Pentru ca, procedand cum procedati, dvs. exploatati faptul ca postarile mele sunt citite si, atunci, comentand despre ele, sunteti, poate, citit si dvs.?

      Personal cred ca nu este corect cum procedati, mai ales cand folositi propria mea casa pentru a ma trage de urechi, cand va vine dvs. mai bine. Si nu e vorba de critici, ci, mai ales, de modul in care le faceti, cel mai adesea lipsit total de orice urma de civilitate!

      Acum inteleg de ce dl. Nastase v-a interzis publicarea de comentarii pe blogul sau.

      Din pacate, cred ca este singura solutie si ma gandesc foarte serios la ea! * * *FACETI-VA PROPRIUL BLOG, DLE IOAN ADRIAN, SI SCRIETI TOT CE VA TRECE PRIN CAP!* *NU FACETI PIGGY-BACK PE BLOGURILE ALTORA!* *CACI NU E DELOC CORECT!*

      IMP

  8. ion adrian Says:

    Cei care-si deschid blogurile vor sa socializeze la ei acasa si eu le fac unora placerea. 🙂
    Dar puteati dovedi inteligenta spunandu-mi pur si simplu sa nu mai postez la dvs.
    De ce stilul asta mistocar al comunistilor de pretutindeni? Credeam ca e doar bun ptr AN. 🙂
    Asdar doriti sa nu mai intru pe acest blog?
    PS. Nu vreti sa intelegeti sau nu intelegeti nimic din chestia cu AN.
    AN mi-a raspuns mai mult decat altora, a incercat sa ma atraga de partea lui(nu-s de cumparat) si imi cenzureaza doar acele postari care-l descriu si arata drept ceea ce el stie in adancul lui ca este: „un mormant varuit”. Mai sunt desigur si multi altii care sunt astfel, dar inca nu m-am hotarat sa intocmesc lista si s-o public, poate chiar pe blogul dvs.

    PPS. Nu v-am tras de urechi v-am pus intrebari care desigur ca nu va plac.

    PPPS repet intrebarea caci eu nu citesc printre randuri(sechela de asemeni comunista:
    Asdar doriti sa nu mai intru pe acest blog?

    • Ioan Mircea Pascu Says:

      Dle Ion Adrian, *Da, doresc sa nu mai intrati pe blogul meu!* Aceasta pentru ca, mistuit fiind de ura, nu reusiti sa va controlati! Nu ce spuneti este deranjant, ci modul in care o faceti; de pilda, in loc sa ma intrebati daca sunt capabil sa scriu o propozitie cu subiect si predicat, puteati sa imi spuneti ca ati dori sa scriu mai explicit, cu atat mai mult cu cat dvs. ma acuzati – incorect si neadevarat – ca urmaresc sa incit lumea impotriva „comunistilor buni”, adica PDL si Traian Basescu, ca vad ca acetia sunt favoritii dvs. politici. Ori, nu veti gasi in niciuna din postarile mele vreo incitare. Pentru ca sunt un om responsabil. Numai dvs. vedeti lucuri acolo unde nu sunt. *De aceea, inca o data, daca vreti sa va faceti cunoscute opiniile, va rog sa o faceti pe blogul personal sau in alta parte! A* *Acum cred ca e clar!* PS. AN era un indealist, crezand ca va poate convinge sa treceti de partea lui … Eu nu am vocatie de Don Quijote, sa ma lupt cu morile de vant …

  9. ion adrian Says:

    PPPS. Desigur ca pe un bog al meu nu vor citi multi, de altfel nici aici ca mai mult eu v-am adus vizitatori, cu exceptia unuia T care m-a insultat la AN si aici s-a purtat cu manusi.
    Si nu ma va citi mai nimeni pe blogul meu, caci eu nu mi-am capatat notorietate comunista.
    Eu fac parte din clasa pe care ai vostrii ati zvarlit-o in puscarii si ati omorat-o pe la Canal.
    Eu scriu aici ca sa sabotez minciunile si ticalosiile voastre si stiam ca va veni momentul cand nu veti mai putea rabda si-ti veti iesii din costumul de democrat imbracat peste perestroica Iliescian-Magurenista de la Stefan Gheorghiu.

    • Ioan Mircea Pascu Says:

      Proasta crestere a dumitale a iesit pana la urma la suprafata! Anticomunismul dumitale – care o fi si asta contrafacut – nu poate ascunde lipsa celor sapte ani de acasa atat de vizibila la dumneata!? Mi-e mila de dta si de eforturile inutile de a parea altceva decat esti …

  10. ion adrian Says:

    Par ceea ce sunt, voi sunteti impostorii

  11. ion adrian Says:

    Parca si Coposu se demascase odata. 🙂

    • Ioan Mircea Pascu Says:

      Nici cainii nu musca mana din care mananca. Daca sunt impostor, pentru ce v-ati coborat sa va publicati comentariile pe blogul meu? De ce nu v-ati pastrat „principiile” daca sunt atat de „inalte”? Iar daca m-ati „iertat” in tot acest rastimp, de ce v-ati apucat sa ma improscati cu invective asa, deodata? Adevarul e ca tot oportunist ramaneti, oricat de „principial” va dati …

  12. ion adrian Says:

    Pana la aceasta reactie, ati beneficiat de un consistent dubiu si o anume incredere din partea mea, desigur plina de indoieli care cred ca in final s-au confirmat.
    Asa patesc mereu, se confirma 🙂

    Nu musc mana din care mananc, in primul rand pentru ca niciodata nu mi-a dat nimeni nimic, ci mai degraba mi s-a luat . Mi s-au furat idei, pozitii posibile, asta dupa scoala, caci acolo trebuie sa recunosc ca am obtinut tot ce am dorit, dar probabil pentru ca pentru clasa de primitivi care ocupasera tara, asta nu avea nici-o importanta.

    Dar nu despre asta este vorba si nu as fi mai intervenit, lucrurile fiind deja clare daca totusi nu intervenea un element care poate creea o anume confuzie intr-o chestiune semnificativa si anume:
    Spuneti : „anticomunismul dumitale, poate contrafacut etc etc”

    Dle Pascu,
    Comunismul meu nu este contrafacut si nici nu era intr-o vreme anticomunism ci doar respingerea purtatorilor comunismului, adica a comunistilor.
    A devenit anticomunism ideologic, cand am inteles, mai ales dupa crimele din decembrie 1989, ante si mai ales post 22 decembrie, ca aceasta ideologie nu este una doar una usor intinabila de catre oameni nedemni de maretia ei(opinia dlui Iliescu) ci este in sine cauza, sursa primul motor si circumstanta, care a secretat totalitarismul rosu criminal, adica o ideologie care asa cum a spus Raportul istoric publicat in Romania in 2006 si asumat de Presedinte in fata Pasrlamentului a creeat un regim nelegitim si criminal.

    Dar eu in tot ce am spus mai sus, pe acest fir si pe altele, nu la asta m-am referit ci la cei care au purtat si au profitat de acesta ideologie antiumana, adica la comunistii sinceri sau doar vopsiti in rosu si care au semanat teroarea, fie de buna credinta, precum iacobinii, fie precum mafiotii aceiasi teroare, in Romania, fiind vorba mai ales de cea de-a doua categorie umana.
    By the way, AN face parte din cea de-a doua, asa ca nici vorba de idealism, ci de pragmatism. 🙂
    Inteleg foarte bine si vad la fel de bine toate cotloanele sumbre ale sufletului pitecantropului devenit om si nu-mi place ce vad , este oribil.

    Si cu asta am incheiat si uitat adresa blogului dvs.

    Sa fiti sanatos!

  13. Tomoiaga Says:

    Gh HLO spune:
    aprilie 18, 2010 la 12:32 | Răspunde

    Se prezinta, abuzurile actualei puteri, iar d-ta faci referire la … americani!
    Daca tot comentezi pe aici, nu ai putea sa-ti folosesti imaginatia put… reda ( sau imputita) si sa ramai la subiect? Sunt curios sa-ti citesc un comentariu „actual”. Dovedeste ca „traiesti in prezent” si incearca sa ATACI „subiectul zilei”, altfel, mi se intareste convingerea: – Ion Adrian, unul dintre diversionistii actualei puteri! „Tara arde, iar baba se piaptana!” .

  14. T. Says:

    Domnule Profesor, nu va faceti iluzii legate de plecarea definitiva a personajului.

    Dincolo de interesele celor pe care ii apara cu fiecare suflare, omul are si suferinte proprii (exploatate cu lipsa de scrupule binecunoscuta de prietenii carora tocmai li se scorojeste spoiala portocaliota).

    Un nimuric de genul dat nu merita costul de a incalca principiul libertatii de expresie, caruia i-ati fost si sunt convins ca ii veti ramane fidel, spre admiratia neconditionata a multora.

    Lasati-l sa deverse. Cei care s-au lamurit il ocolesc demult, ceilalti se lamuresc repede. Castigul este acela ca oamenii cu discernamant va recunosc drept ceea ce sunteti: un om tolerant si dedicat principiilor, chiar atunci cand respectarea acestora poate conduce, pe moment, catre rezultate neplacute.

    In plus, pentru cititorul inteligent si eventual inca nehotarat, nu exista niciodata o demonstratie mai graitoare despre genul de oameni pe care ii atrage portocaliul, decat desfasurarea acestora in plenitudinea propriei micimi si ingustimi a mintii.

    Si astia sunt aia care reusesc sa citeasca si sa scrie. Va dati seama cum sunt ailalti?

    • Ioan Mircea Pascu Says:

      In linii generale ai dreptate, numai ca asemenea oameni se multumesc pur si simplu sa profite pentru a te improsca apoi cu noroi. Ei nu asculta decat de durere … Ce pacat!? Asa ca, daca nu asculta decat de acest lucru, atunci nu cred ca trebuie sa avem ezitari sa le-o aplicam, in sens figurativ, desigur.

  15. T. Says:

    Bine, recunosc absolut onest, nu o sa ma apuce plansul daca nu mai auzim de el pana la sfarsitul timpului.

    Spun doar ca e o reclama ambulanta si gratuita anti-portocaliota.

    Dar daca ati decis sa suspendati, in cazul dat, aplicarea nelimitata a principiului despre care vorbeam mai sus, eradicati cel putin de la radacini buruiana, pentru ca dupa ce vede ca i se sterg comentariile, schimba pielea, dar naravul, evident…ba.

    Atentie, asadar la IP, nu la nume. Stilul e, de altminteri,..cum sa spun..inconfundabil.

  16. ion adrian Says:

    T. nu pot sa nu revin decat ptr a-ti spune ca esti o jigodie nenorocita.
    Daca imi indici un alt loc unde ati mai spune asemenea alintari indrazneste voi mai intra doar ca sa vad ce mai spune o jigodie de calibrul tau.

    • Ioan Mircea Pascu Says:

      Dle Ion Adrian, Constat ca reprosul cum ca era suficient sa va spun negru pe alb ca nu mai vreau sa publicati pe blogul meu nu e deloc suficient! Nu imi lasati alta solutie decat sa va interzic comentariile … Daca acesta este cuvantul dumitale …

  17. ion adrian Says:

    PS Dle Pascu, nu aveti a va ocupa de nimic altceva decat sa va tineti javrele in lesa.

  18. ion adrian Says:

    Stopati-va javrele, ca va fac de ras si arata adevarata natura, eu oricum dupa acest mesaj nu le mai raspund. Eu nu am revenit la dvs, ci am intrat intr-o ograda parasita sau poate nu, unde stapanul daduse drumul la niste animale turbate demne de alte tratamente.

Lasă un răspuns

