Scrisoare deschisa dlui Cristian Diaconescu

Domnule Diaconescu,

Aflu ca m-ati provocat la o confruntare deschisa in fata partidului, cu rezultatul ca cel care pierde, sa plece din partid?! Aceasta drept reactie la cele declarate de mine la o emisiune televizata duminica, 21 februarie 2010, in care, raspunzand unei intrebari, mi-am exprimat opinia privind prestatia dvs. politica la recent incheiatul Congres. Mai mult, inteleg ca dvs. ati dat si verdictul asupra motivatiei pe care as fi avut-o sa ma pronunt critic la adresa prestatiei dvs., afirmand ca as avea ceva personal cu dvs.

Dle Diaconescu, tot ce am criticat eu a fost nehotararea dvs. – de acum proverbiala – in privinta angajarii intr-o actiune politica. Asa s-a intamplat cand a fost vorba de candidatura la primaria capitalei, de vizita anulata si apoi reconfirmata in Olanda, de candidatura la sefia partidului, sau de decizia de a renunta la ultima candidatura, in favoarea dlui. Geoana. Lucrurile acestea nu sunt inventate de mine, din ranchiuna personala, cum vreti dvoastra sa lasati sa se inteleaga, ele sunt o realitate cunoscuta de toata lumea! Tot ce am facut eu a fost sa le enumar, nu sa le inventez.

In ce priveste viitorul dvs., mi-am exprimat parerea ca depinde de decizia dvs: puteti ramane in politica, ori puteti sa va canalizati pe profesiune, desi opinia generala din timpul Congresului era ca, politic, odata cu ultima abdicare, cariera dvs. ar fi incheiata, lucru pe care eu l-am trecut sub tacere, tocmai din dorinta de a va menaja.

In ce priveste asa-zisa ranchiuna personala pe care v-as purta-o pentru nu stiu ce actiune pentru care nu am fost nominalizat, v-as fi recunoscator daca ati fi mai explicit, cu atat mai mult cu cat erati in centrul evenimentelor. Normal ar fi fost ca, odata ce v-ati referit la o atare situatie, s-o lamuriti, explicand lucrurile pana la capat …

In atari conditii, consider provocarea dvs. de a ne „duela” in fata partidului drept o copilarie, pe care nici nu merita sa o comentez. Ea ar merita sa fie cat de cat retinuta, doar – eventual – ca o posibila dovada a unui „curaj” regasit, care v-a lipsit in momentele politice importante, pe care le-am amintit. Daca ar fi asa, m-as bucura sa va fi putut ajuta sa o faceti.

In rest, in PSD este destul loc pentru amandoi, eu fiind ultimul om interesat in plecarea dvs. Mai mult, mi-as dori sa va angajati in sfarsit intr-o confruntare cu adevarat politica si s-o si castigati. De pilda, pentru sefia organizatiei municipale Bucuresti … Ce spuneti? Abia pe urma, eventual, s-ar putea sa iau in serios si provocarea pe care mi-ati adresat-o in raspunsul dvs.

Toate cele bune si … succes!

Ioan Mircea Pascu

PS. Vreau sa va asigur ca, indiferent de acest incident, continui sa va stau la dispozitie, tot asa cum am procedat si atunci cand, in calitate de ministru de externe, ati venit la Bruxelles in primavara trecuta, in timpul evenimentelor violente din Moldova, cand singurul loc unde ati fost primit a fost Parlamentul European si Comisia pentru Afaceri Externe.

9 răspunsuri to “Scrisoare deschisa dlui Cristian Diaconescu”

  1. T. Says:

    Punct ochit, punct lovit! Cine are nevoie sa se legitimeze, sa se justifice, sa isi dovedeasca utilitatea si greutatea in partid, sa treaca la fapte! Organizatia de Bucuresti chiar nu ar fi o idee rea. Si asta ar fi chiar o confruntare cu sens, atat pentru partid, cat si pentru cel care ar incerca-o.

    Cine nu-si rupe gatul intr-o asemenea incercare, merita o sansa. Dar numai acela.

    Pana atunci, privim cu amuzament sfortarile mediatice pe tema Diaconescu de dupa Congres. Probabil ca e tema, de undeva, nu spui de unde, sa se mentina viu subiectul.

    Oricum, domnia sa a avut de grija sa ne aminteasca, absolut in treacat, desigur, ca spatiul de manevra care ii sta oricand la indemana e destul de larg, gradul diplomatic de ambasador lasandu-i generos descuiata portita iesirii confortabile din politica.

    Parerea mea e ca in lipsa validarii in focul unei lupte cu greutate politica fie in partid, fie intr-o confruntare electorala semnificativa, intrarea in politica a domnului Diaconescu nu s-a facut inca in sensul propriu.

    O astept cu cel mai viu interes.

    • Ioan Mircea Pascu Says:

      Tudore, mai mult decat corect! Baiatul asta s-a tot invartit prin antreu … Iar faptul ca se gandeste tot mai mult in jurul ideii de ambasador confirma exact ce-am spus eu … In ultima inastanta, nu numai ca a avut ezitarile obisnuite, dar, cand a ales, a ales si prost!? Deci, simt politic – zero!

      • T. Says:

        Ma tem ca nu neaparat simtul politic propriu l-a ghidat pe om, ci ratiuni cu totul superioare..

        Sa-i fie de bine, mult succes in cariera!

        Vorba aceea, daca domnul cu antecedente acvatice legate de vulpi o gresi pe undeva, fata de seful suprem, acesta are de indata o pisica grasa si independenta (cu grad cel putin de ambasador) sa ii arate, la o adica, nu-i asa?

      • Ioan Mircea Pascu Says:

        Vorba in targ este ca va ajunge din nou ministru de externe – ca si Marian Sarbu, la munca – deoarece Baconski si Seitan ar fi pe faras …

  2. ion adrian Says:

    Spre stiinta dvs , postat la AN, cred ca va trece de moderare dar vreau sa cititi si dvs:

    ion adrian spune: Comentariul tău e în așteptare.

    februarie 24, 2010 la 9:38 am
    Dle Adrian Nastase,

    Si in continuare intr-un fel la cele de mai sus, daca dl Diaconescu a sezizat parchetul si bine a facut, acum pot sa spun cum vad eu evenimentul santajului dlui si ce ma face sa am si banuieli destul de precise privind cine l-au documentat prin acea monitorizarea securista de zece zile , si care nu sunt Geoana sau Vanghelie, atentie pus de Geoana ca despre orice altceva nu pot sa am opinie.
    Consider deasemeni ca AN nu are nici-un amestec , nu se poate cobora atat de jos, oricat l-am criticat eu, dar e bine sa se gandeasca la acestea.

    Asadar eu vazand si revazand declaratia de retragere a lui Diaconescu din cursa, am avut din ce in ce mai clar convingerea ca el nu se retragea fortat de Geoana in favoarea acestuia, ci din contra asa raspundea unui santaj oribil pe care insa nu putea sa-l ignore macar si doar de scarba, hotarandu-se in acel moment sa nu mai candideze si probabil sa si parseasca PSD .
    Adica cred ca a fost santajat ca sa se retraga din cursa urmand calea lui Mitrea et co si desigur sa faca ca si ei, adica sa-i dea voturile din “suflet” lui Ponta.
    La asa ceva un om onest fie refuza si da pe fata totul, dar ar fi lovit prea tare intr-un moment prea greu un partid in care totusi se formase politic , fie lasa totul balta, si Diaconescu a lasat totul balta indicand pe cine sprijina in situatia cand se hotaraste sa lase totul balta, evident ca nu pe santajisti si asta explica si felul in care a explicat(este un fin diplomat dle AN si stiti asta)ca-l sprijina pe Geoana ca-l cunoaste mai demult si are o anume apreciere pentru el.
    Din asta nu rezulta ca-l considera pe Geoana un bun si de folos lider PSD, dar ca il considera mai putin necinstit decat pe cei care au facut santajul ca sa puna mana pe PSD.
    Nu a reusit sa impiedece acest lucru, cei care trebuiau sa inteleaga fara alte explicatii nu au inteles si ce sa le reprosez eu daca nimeni pe aici si nici Harabula care se crede si este destept, nu au priceput si eu am inteles abia dupa ce am auzit a doua oara si am vazut si body language-ul dlui Diaconescu la declaratia respectiva.

    Iarta-ma dle Diaconescu pentruca, desi simpatizandu-te cel mai mult pe tine din acest pernicios partid, considerandu-te cel mai potrivit si un adevarat social democrat pentru a reforma PSD, totusi am crezut cateva ore lasandu-ma si eu manipulat de diverse declaratii mincinoase ale unei doamne si ea vicepresedinta azi al carui nume nu l-am retinut, ca intrii in tabara lui Geoana.
    Acesta diversiune a fost pregatirea de artilerie a santajului respectiv si a efectului scontat al acestuia in ambele variante de raspuns posibile.
    Cred ca santajistii au contat si pe reactia ta, caci este clar ca daca s-a crezut ca santajul este facut de Geoana, asta a inclinat prin nehotarati balanta in favoarea lui Ponta.

    Asadar dle Diaconescu succes intr-un nou partid caruia poate eu ii voi da binecuvantarea ca urmas al unui intemeietor al celui condus de Titel Petrescu si nu de Voitec .

  3. Extra3OO Says:

    In locul vostru m-as apuca de afaceri.

    🙂

  4. ion adrian Says:

    Intrucat postarea de mai sus este inca blocata la AN postez raspunsul meu important in context:

    ion adrian spune: Comentariul tău e în așteptare.

    februarie 24, 2010 la 12:33 pm
    @Adriane ,
    Multumesc ca-mi confirmi banuielile cu acesta temporizare.
    Regret insa ca ma faci sa ma indoiesc de adevarul propozitiei:

    “Consider deasemeni ca AN nu are nici-un amestec , nu se poate cobora atat de jos, oricat l-am criticat eu, dar e bine sa se gandeasca la acestea.”

  5. ion adrian Says:

    ma sperii si eu si inteleg ca l-am speriat si pe AN care a scos de la moderare textele de mai sus asa ca i-am scris sa-l linistesc:

    ion adrian spune: Comentariul tău e în așteptare.

    februarie 24, 2010 la 2:33 pm
    Va rog sa ma credeti ca nu-l telefonasem pe CD azi in jurul orei 9:00am
    Acum inteleg deruta. Faptul ca pricep ce se intampla, nu inseamna ca am si informatii 🙂

    Succes si cine stie poaste il urmati si chiar va voi da amadurora stafeta de la bunicul meu .

  6. ion adrian Says:

    Este o porcarie ce i se face lui Baconschi.
    Sintetizez explicatia nerasista a exprimarii lui Baconschi:

    Repet ce am spus in 18 februarie si ieri i-am transmis si dlui Baconschi:
    ” Fiziologia” dlui Baconschi nu are conotatie rasista, ci se refera cu siguranta la saracia etniei mai ales ca a spus ca s-a referit si la alte comunitati umane constituite nu pe criteriul etnic dar probabil ca al saraciei. Trebuie terminat cu aceasta politie a gandirii de tip orwelian care ataca pe baza scoaterii din context si cautarii cu rea credinta numai a interpretarii defavorabila(cum fac si spurcaciunile oriunde s-ar afla ele) si media careia azi se pare ca ii place chestia asta, ar trebui sa se bata pentru asta, caci ziaristii vor fi dinte cei
    care vor suferi cu adevarat de asta.
    Saracia este problema fiziologica referita in subtext de Baconschi, caci saracia care te imbolnaveste te omoara devine o problema fiziologica. Se cunosc canibali printre cei care mor de foame cat de civilizati erau ei cand erau satui.
    Iar etnia roma, este corelabila in mare parte ca si alte comunitati umane la care deasemeni s-a ref Baconschi, cu saracia lucie si astfel cu infractionalitatea.

    Deasemeni Ekstein Kovacz, azi la Rfm, cu tot respectul tb sa spun ca a gresit spunand ca despre etnie nu trebuie discutat decat la recensamant , cazand in capcana Corectitudinii Politice nocive
    Sa explic de ce consider ca greseste: in domeniul infractionalitatii, al starii de sanatate si in oricare alt domeniu care este corelabil cu un anume criteriu de agregare al unei comunitati, mai ales daca situatia este social defavorabila, este rational sa afli situatia grupului in functie de acest criteri de agregare si tnia este cu siguranta unul nu din motive etnice ci din cauza unei corelatii intre etnie si elemente favorizante a unor stari neconvenabile. Gresesti daca nu urmaresti etnia infractorilor, cand se constata ca cel putin azi etnia este corelabila cu saracia din care decurge si infractionalitatea adica este normal ca politia sa retina grupul uman din care fasce parte un infractor si daca face parte din grupul al carui criteriu esential de agregare este etnia , in speta cea roma, ea tb retinuta tocmai nu cu conotatii rasiste ci ptr a se gandi masuri eficiente. Ascunderea sub pres a ce nu ne place, nu rezolva nimic.

Lasă un răspuns

