De ce a pierdut Prigoana Jr.

In ultima emisiune a Danei Grecu si a lui Radu Tudor, in prezenta distinsului actor Mircea Diaconu, am pus un pariu ca alegerile vor fi castigate de dl. Prigoana Jr. Ma bazam pe faptul ca, daca au reusit sa „intoarca” rezultatele cum au vrut la nivel de tara, pedelistii o vor face cu si mai multa usurinta la nivelul unui amarat de colegiu din sectorul 1.

Numai ca M-AM INSELAT! Felicitari dlui Radu Stroe si partidului liberal pentru acest succes, care constituie o victorie plina de invataminte. Pe acestea le-au punctat cei de la Hotnews – au facut o analiza buna – drept pentru care ma voi ocupa succint de ceea ce consider eu a fi reversul medaliei, respectiv cauzele infrangerii dlui Prigoana Jr.

Prima ar fi absenta sprijinului intern in PDL (sa nu uitam ca, pentru a fi impus candidat, pedelistii au trebuit sa-si dea singuri la o parte candidatul initial, adica cel preferat). A fost, intr-un fel, o mica revolta interna in PDL – cel putin la nivelul organizatiei locale – care nu pare sa se fi preocupat prea mult (orscat, don Prigoana Jr. nu e don Basescu?!). Adio autobuze cu cetateni brusc incantati de frumusetile sectorului 1 (poate si pentru ca, putine fiind, batea prea tare la ochi), adio sms-uri de mobilizare, adio sectii speciale cu duiumul (nu stiu daca Gara de Nord este inclusa in colegiul respectiv …), intr-un cuvant, adio tot arsenalul de metode si mijloace care au asigurat „victoria” in recentele alegeri prezidentiale. Cum care? Alea pe care Curtea Constitutionala s-a facut ca nu le vede, primind in schimb un buget cu 50% mai mare decat anul trecut, sa-l cheltuie pe o „viata mai buna” (caci numarul judecatorilor ramane tot acelasi).

Alta ar fi faptul ca, desi pe fundalul revenirii la un interes elecoral normal pentru Romania ultimilor ani (prezenta la vot sub 30%), cetatenii care au venit sa voteze au vrut sa sanctioneze cele intamplate la alegerile prezidentiale. Si au reusit, chiar daca acest mica „revolta” seamana cu reactia tipului din banc, care asista, dintr-un cerc marcat cu creta, cum unii ii violau nevasta si, din cand in cand, chicotea pentru ca reusea sa isi scoata piciorul din cercul respectiv fara sa fie vazut, sfadand astfel ordinul violatorilor?!

Sigur, mai sunt cu certitudine si alte cauze, insa nefiind la curent cu bucataria acestor alegeri, eu nu le cunosc, asa ca ma opresc la acestea doua, care mi se par evidente si care au simbolistica lor (poate ii trece cuiva prin cap sa organizeze alegeri generale anticipate …)

Anunțuri

56 răspunsuri to “De ce a pierdut Prigoana Jr.”

  1. Florin Says:

    As vrea sa adaug un singur lucru: din ce am inteles de la stiri se pare ca locuitorii din cartiere cum ar fi Damaroaia, Bucurestii Noi si Pajura au fost in numar mare la vot. De aici cred ca rezulta procentele acumulate de Prigonius pentru ca altfel erau mai putine.

  2. ion adrian Says:

    Pentru ca s-au coalizat doua partide si ala micul si dragalasul nu este totusi Basescu.
    30 % este un procentaj bun ptr PDL in Bucurestiul care se pare ca este mai retinut cu acest partid.
    Dar ca sa fac o analiza serioasa si o voi face, dar nu ma grabesc, caci oricate s-ar face, tot va mai ramane si ptr mine cate ceva 🙂 , imi mai trebuie niste date.

  3. ion adrian Says:

    In topic PSD:
    Nu am vrut sa –l demasc pe Hrebenciuc, sulfa batrana cum il stim cu totii pana acum, si l-am lasat sa i-o traga total lui Geoana. Este un adevarat „sarpe cu clopotei” acest domn.
    Dar se va salva .
    Batandu-si astfel joc de Geoana, facand-l si de rasul copiilor din PSD sau al curcilor de pe mapamond, consolidandu-i porecla de „prostanac” pentru eternitate , pacalind-o(ca doar nu o fi inteles cu dumnraei, sotia acestuia, care chiar daca se machia in public(poate tot din cauza paranormarilor lui Basescu) credeam ca totusi este ceva mai inteligenta decat sotul, dar se pare ca intr-adevar li s-a facut farmece, reducandu-se capacitatea lor mintala de la ceva nu stiu cat de mare, la ceva evident ca destut, ba chiar foarte mic.
    Adio, dar spus cu mila totusi, dle Geoana, si lectia pe care le-o dai tuturor celor care se incred orbeste in amici, sper sa fie retinuta.
    PS. Are dreptate Severin care spune ca dl Basescu a castigat aratand ca stie ce vrea,ceea ce este un compliment enorm dar adevarat, daca ne gandim la cum sunt alegerile , iar dl Geoana a pierdut aratand ca ar sti tot ce ar vrea electoratul.
    A spus intr-o forma mai diplomatica acum dupa , ceva ce eu am postat intre turul unu si doi pe diverse bloguri,si anume ca daca Henric de Navarra considera ca Parisul merita o liturghie , dlui, Geoana ot Dabuleni, fiind intr-atat de dornic de victorie, arata ca este dispus sa spele si latrine si nu numai la Vantu, ci la oricine era dispus sa riste(nu stiu daca stia sa le spele, ca in armata…ca fiu de general..? 🙂 ) din acest punct de vedere.

    Asta este roata invartitoare a politicii in genere si la Dambovitza in special, doar ca cu suplimentare elemente demne de Mitica pentru care bateau clopotele dupa cum ne-a demonstrat marele regizor Lucian Pintilie.

  4. SOCRATE Says:

    Câștigarea alegerilor prezidențiale de către Traian Băsescu a impus o serie de analize, dezbateri, opinii, mai ales în tabăra partidelor de opoziție. Cum în România nu există analize obiectivate științific decât cu unele excepții, apariția unora care au elemente de profunzime, produce în cadrul partidelor reacții de respingere, îndeosebi din partea celor care sunt vizați. Mentalitatea păguboasă este prezentă și la anumiți actori politici, care încearcă tot felul de tertipuri și explicații care nu îi onorează. Trebuie ca să învățăm cu toții o lecție simplă, și anume că atunci când reprezinți vârful de lance al unui partid și nu reușești în tot ceea ce întreprinzi, este bine să te retragi împreună cu cei care ai gestionat un eșec.
    Personaje politice din cadrul PSD au oferit explicații în legătură cu esecul alegerilor din decembrie, având în atenție îndeosebi elementele de la vârful piramidei. Interesante sunt si elementele de la baza piramidei. Și aici cred că din teritoriu pot fi oferite o serie de concluzii de către cei care pot ajunge la descifrarea acestora.
    Înainte de a oferi câteva concluzii de la baza piramidei, consider interesantă analiza facută în cadrul Institutului „Ovidiu Șincai”cu referire la alegerile prezidențiale din 22 noiembrie si 6 decembrie 2009. Iată concluziile acestui studiu:

  5. T. Says:

    Aveti dreptate in privinta motivatiilor fundamentale ale esecului acestui experiment.

    Sa fim recunoscatori maretului partid si luminatului conducator, care ne-au permis, asa, pentru relaxare si distractie, un scrutin in care alegatorii prezenti la urna chiar au stabilit rezultatul.

    Interesant ramane raspunsul la intrebarea de ce s-a intamplat asta?

    Exista posibilitati multiple: miza prea mica pentru cei care hotarasc in partid, un joc tactic in urma calculului conform caruia pentru o asa miza nu renteaza riscurile si costurile punerii in miscare a masinariei partid-stat de scos rezultatul dorit din urne, disensiuni intre feluritele gasculite din partid, dorinta de a extrapola mai tarziu pe tema corectitudinii in organizarea si desfasurarea alegerilor.

    Ar fi interesant de aflat care (combinatie) dintre aceste variante reprezinta raspunsul la intrebarea „de ce?”

    Oricum, asteptam retalieri din partea clanului finantatorilor de amvergura medie si greutate politica minora (tipul Prigoana).

    Sau are sa le amane in speranta reusitei marelui proiect „casa poporului, adica a noastra”?

  6. ion adrian Says:

    PS. Dl Hrebenciuc m-a confirmat mai rapid decat ma asteptam, caci din ce a spus in seara asta la RTV rezulta clar ca dp lui de vedere Geoana este ca si debarcat si-si ofera din nou serviciile la taraba PSD .
    Sa vedem cine le va cumpara. Poate de data asta sa nu mai aiba amatori? 🙂
    „Sarpele cu clpotei” cred ca i se potriveste mai bine decat „sobolanul rozaliu”

  7. Stefan RADOVEANU Says:

    Iata cine este IMP si acesta un fils din Primaverii agreat pe antene.

    Domnule Pascu,

    Am inteles ca sunteti in clanul Mitrea si schimbati o gasca cu alta, atunci unde este reforma, si programul social democrat.

    Credeti ca dupa ce ati muls Romania mai puteti gândi si ca slujitor a natiunii, ma indoiesc.

    Mama mia, ce bun era geoana daca câstiga, erati cu toti prin palate cu mercedese pe banii statului.

    Nu va este rusine unde ati adus ROMANIA, sunteti niste incapabili, nu aveti rusine.

    Lasati tineretul sa vina si sa construiasca o noua social democratie, retragiti-va nu mai este loc de voi !!!

  8. Stefan RADOVEANU Says:

    Ion Mircea PASCU, un alt pui de comunist care a participat la DISTRUGEREA ROMANIEI.

    „Absolvent al Academiei de Studii Economice, Comerţ exterior (1971);

    Doctorat în Ştiinţe Politice, Institutul de Ştiinţe Politice (1980).

    Cercetător la Institutul de Ştiinţe Politice Bucureşti, Departamentul de Relaţii Internaţionale (în special cercetare în domeniul securităţii internaţionale) (1971-1986);

    Cercetător, Seminarul de la Salzburg pentru Studii Americane (Austria, 1973);

    Bursa Fundaţiei Ford (1979-1981);

    Profesor asociat invitat, St. Catherine’s College, Universitatea Oxford (1985);

    Lector la Catedra de Relaţii Internaţionale a Academiei de Studii Politice şi Sociale (Bucureşti, 1986-1989);

    Cercetător rezident, Institutul de Studii în domeniul Securităţii Est-Vest (New York, 1988-1989);

    UN INDIVID CA ACESTA GÂNDESTE SOCIAL DEMOCRAT DUPA ATÂTEA PRIVILEGII A REGIMULUI COMUNIST ?

    ACESTIA TREBUIE SA DISPARA DIN VIATA POLITICA, SUNT DEPASITI, IMORALI SI AU IMBATRÂNIT

    AM INTELES DE A SARIT SI A LUAT APARAREA LUI STROE, AMANDOI AU SLUJIT PE CEAUSESCU.

    NISTE SCARBE CARE AU INFECTAT SI INFECTEAZA VIATA POLITICA DIN ROMANIA.

  9. ion adrian Says:

    @Dl. Radoveanu,
    Sa discutam in mod realist.
    Asadar daca in mod ideal in cazul in care nu navalea comunismul peste noi probabil ca am fi continuat sa avem personalitati in toate domeniile cunoasterii si artei de anvergura unui Eliade, Cioran, Ionesco, Noica, Tutea, Palade etc si probabil ca cei cu asemenea studii si CV de azi adica meritorii, in marea lor majoritate le-ar fi avut probabil si in acele conditii, dar ar fi stat in spatele celor pe care, regimul comunist de ocupatie sovietica sau nationalist fascistoid, retezand varfurile, i-a scos in fata de ex pornindde la prima generatie: Maurer, Patrascanu, Iliescu, Valter Roman, Mihnea Gheorghiu, Malita, Macovescu etc si mai nou Nastase, Pascu, din rangul doi sau trei , rezerva de cadre daca vreti sa-i spunem, si-i numesc nonexhaustiv pe cei mai luminati pe care i-a putut produce regimul urei de clasa si al proprietatii comune asupra mijloacelor de productie .
    Adica vreau sa spun ca unul ca mine, cu „origine proasta”, care in scoala la toate nivelurile am fost totusi sef de promotie peste nivelul unei grupe sau an de studiu si caruia din acest punct de vedere regimul anilor 60 nu i-a dat la cap motivandu-l chiar si material in „a nu se supara pe scoala” :, dar scoala in care i-a permis sa intre(i-a inchis acesul prin securitate la scoala la care ar fi vrut sa intre), in viata insa desigur ca am fost blocat intr-o anume masura dar suficient ca cei cu pozitie buna,sa-mi treca prin fata, adica alde cei numiti mai sus, sperantele devotate macar aparent, regimului.
    Daca intrai in echipa cu ei, cum a facut Nastase prin casatorie intrai si tu in zona, daca nu se intampla asta din diverse motive , nu neaparat din vre-un merit sau intentie personala nobila, ramaneai mai in spate la smotru ptr dlor.
    Adica la noi ca sa reusesti in mod total fara plafonare, si pe bune, cum puteau atatia copii de tarani in regimul „burghezo-mosieresc”, trebuia sa pleci din tara.

    Dar dle Radoveanu,
    Azi lucrurile stau astfel in consecinta acestora, incat nu stiu cu certitudine ca pusi in fata unor probleme grele de ex eu si dl Pascu, fara nici-o proteza de sprijin decat cat am acumulat si cat ne duce mintea pe fiecare, care ar rezolva-o mai rapid si mai corect?
    Deci in raport cu toti idiotii care se afla in plin in toate taberele, cred, ca sa folosesc termenul lui Aglie din Pendulul lui Foucault, poate ca totusi facem parte din aceiasi cavalerie spirituala.
    Sigur ca interesul material, ticalosia sau jigodismul, dorinta bolnava de putere distrug si te elimina din dreptul de fi in aceasta cavalerie.
    Aici testul este urmatorul, si-l trece doar cel care da dovada ca intelege dar si ca traieste si implineste ceeace spun si am mai spus:

    Puterea se cucereste si conteaza cum in sensul ca scopul nu scuza orice mijloc, in democratie aceste mijloace fiind destul de exact circumscrise;
    Puterea se pastreaza deasemeni in aceleasi conditii ca mai sus;
    Dar puterea se exercita si aici se da in final testul adica in beneficiul cui se exercita ea si de aici decurce si cumul necesar.

    Aici la acesta ultima conditie, si Iliescu si Nastase au esuat dupa parerea mea. Adica nu pentru megalomanie personala in zona paranoica sau mercantila, ci in interes public, cum bine spune Basescu : fac orice compromis in interes public national.

    Nici chiar Antonescu maresalul nu a inteles acest lucru caci a spus ca el nu putea sa-si calce cuvantul de ofiter.
    Fals ca sef de stat nu ai decat un singur cuvant de aparat si acela este cuvatul in interesul poporului tau care se tine numai cat este aparat acest interes.

    Asta este o opinie personala pe care o prezint, caci sunteti un om cu care poate ca merita sa discut acestea in prezenta dlui Pascu.
    Nu-l apar pe dl Pascu si nici pe nimeni.
    Personal nu l-am receptat pana acum ca un personaj nociv si de aceea ani de zile am si fost neinteresat in raport cu dlui, cum i-am si comunicat la prima postare.

  10. Stefan RADOVEANU Says:

    @
    ion adrian

    Draga Domnule

    Va multumesc pentru mesage.
    Nu pot sa concep ca in ROMANIA de azi dupa 20 de ani de la evenimentele din dec.89 nu se gasesc valori in rândul tineretului a scoate aceste fosilele care au distrus ROMANIA.

    Au fost profitoare in regimul trecut si in prezent se opun valorilor certe a tineretului.

    Aceste fosile se opun MODERNIZARII ROMANIEI, sunt incapabile sa asume NOUL si OCCIDENTALIZAREA tarii.

    Sunt convins ca aceste fosile in afara de indoctrinarea lor neofascosto comunista sunt incapabili si lipsiti de viziune politica.

    Singura lor viziune EXPLOATAREA ROMANIEI in interesul lor.

    Se declara social democrati si circula in masinii de zeci de mii de Eu din banii statului, banii publici.

    Sunt CRIMINALI si au dovedit ca sunt DUSMANII NATIUNII

    Pascu sau alti sunt la fel provin din clasa priveligiata a lui CEAUSESCU, daca CEAUSESCU a plecat, acestii CRIMINALI trebuie sa dispara din viata politica a ROMANIEI.

    • Ioan Mircea Pascu Says:

      Eu, chiar daca sunt nominalizat expres, am o propunere si mai „constructiva”: sa-i adunam pe toti si sa-i impuscam in piata publica, iar toate bunurile lor sa fie date unor oameni valorosi, ca autorul comentariului. In sfarsit, s-ar face dreptate! Jos comunismul si fostii comunisti, sus puritatea si reprezentantii ei!

      • Stefan RADOVEANU Says:

        am o propunere si mai “constructiva”:

        „Contredire, c’est se montrer naturellement incapable d’apprendre ce qu’il faut.”

        „Les pommes de terre cuites sont tellement plus faciles a digérer que les pommes en terre cuite !”

  11. ion adrian Says:

    @Dle Radoveanu,
    Nu spun ca nu e posibil sa aveti dreptate dar nimeni nu pleaca de buna voie, si nici cu ura nu se poate. Trebuie sa asiguram competitia ,trebuie sa dovedim ca suntem mai buni, chiar daca ei pleaca avantajai in aceasta competitie.
    Repet nimeni nu cedeaza de buna voie , si nu putem face razboi civil dar sa puptam sa se respecte legile sa nu mai fim bine crescuti si sa le spunem ticalosilor ca sunt ticalosi in fata cand putem documenta afirmatia dar mai mult nu cred ca se poate face.
    Asta este… clasa mea sociala a fost distrusa si o groaza din cei care au supravietuit au devenit turnatori nefiind cu nimic superiori calailor lor.

  12. ion adrian Says:

    Scuze am cateva greseli din graba.

  13. Stefan RADOVEANU Says:

    @
    Ioan Mircea Pascu,

    Stimate Domnule,

    Apreciez foarte pozitiv tentativa DVS. spontana de a comunica, cred ca amândoi suntem câstigatori, probablement vom putea face ceva pentru NATIUNEA noastra.

    Am sa ma explic dece am intervenit pe blogul Dvs :

    1. Ca persoana politica nu mi-ati creat declicul a va retine
    2. Domnul Miron Mitrea, persoana pe care o respect a scos porumbelul, cum spune Românul, printre aliati mei voi colabora cu IMP.
    3. Si sa fiu sincer ofcina psd ISTA nu ne-a lasat amintiri placute, altfel spus se confunda cu SARACIA, UMILINTA, CORUPTIA GENERALIZATA, LIPSA de VIZIUNE, DESFRAU, INCOMPETENTA, etc.

    Multe din aceste remarci rezulta chiar din gura celor pe care îi reprezentati, agentura néo comunista orientari fasciste.

    Spuse acestea, am clarificat interventia mea.

    Acum sa revin la subiectul zilei, „1907 in ofcina psd ISTA” :

    1. dece generatia care nu si-a facut datoria, DEPASITA IDEOLOGIC SI PROFESIONAL, din care faceti parte nu se retrage si sa lasati valorile tinere a crea o ADEVARATA SOCIAL DEMOCRATIE EUROPEEANA.

    2. ROMANIA are nevoie de MODERNIZARE si nu continuarea FEUDALIZARII tarii la care ati participat

    3. Stiu ca generatia Dvs. nu poate accepta MODERNIZAREA pentruca nu este pregatita mental si nu poate realiza ideologic pierderea puterii

    4. REFUZATI OCCIDENTALIZAREA pentruca sunteti obisnuiti cu DESFRAUL, masinele negre cu soferi platiti din banii contribuabilului.

    Stimate Domnule,

    DVS sunteti un exemplu printre miile din aceasta ROMANIE, jigniti NATIUNEA, trebuie sa intelegeti, nimeni nu va mai accepta dupa 20 ani de esec.

    Aveti bunul simt si procedati la o retragere eleganta, spuneti MERCI si lasati ROMANIA pe calea RENASTERII.

    Sper ca ati inteles, de altfel tinerii din ofcina au inteles sa -si aleaga calea, dar nu aceasta este rezolvarea problemei.

    Tara are nevoie de o social democratie moderna si puternica care sa apere interesele a peste 70 % din populatie.

    Din masinele Dvs. negre si vorbind din jumatate gurii referindu-va la cei in nevoi nu reprezinta ideologia social democrata.

    Merci et bonne soirée.

    Bien Cordialement

    Stefan RADOVEANU
    GENEVE

    NB

    Sper sa nu fiu cenzurat

    • Ioan Mircea Pascu Says:

      Dle Radoveanu, nu imi puteti imputa nimic din ce imi imputati cu atat usurinta! De pilda, „feudalizarea” Romaniei, printre altele. Daca imi veti spune ca actualii conducatori nu sunt exact la fel ca noi, poate si mai rai, mai putem discuta. Intrebarea mea ar fi: cine a initiat si concretizat intrarea noastra in NATO (care s-a intamplat in primul rand datorita reformei militare, pe care am condus-o in timpul cat am fost ministru al apararii si care guvern, daca nu cel din care am facut parte, a reusit sa incheie negocierile de adrare la UE, daca nu al nostru? Ori lucrurile astea sunt mizilicuri pt. dvs., pe care nici nu merita sa le mentionati? Sau, mai rau, credeti ca si astea se datoreaza celor care au venit la putere dupa ce am intrat in NATO si am finalizat negocierile de admitere in UE, semnand Tratatul de Aderare in decembrie 2004?

      Dar aveti o scuza, intrucat traiti – de cine stie cand la Geneva (si nu impartasiti deloc greutatile reale ale poporului roman ), poate ca nu mai sunteti deloc cu realitatile din tara si tocmai de aceea va avantati cu atata usurinta in afirmatii complet rupte de realitate. „Patriotismul” afisat de dvs asfel este fara riscuri si, ca atare, va permiteti sa-l afirmati atat de usor …

      • Stefan RADOVEANU Says:

        Domnule Pascu,

        Ati mimat in tot ce ati facut, mentalitatea si educatia comunista nu se schimba de la o zi la alta.

        In plus ati fost pusi in fata unui fapt implinit, altfel si azi ROMANIA cu regimul pe care l-ati reprezentat mai facea negocieri.

        Incompetenta psd ISTA se datoreaza lipsei de vointa politica a aplica NOUL sa acceptati performanta si REFORMA.

        Este greu sa renuntati la masinele negre, vile, soferi de serviciu si sa nu fiti controlati, va asigur asa ceva s-a terminat.

        Trebuie sa evoluati si sa nu va deosebiti de social democrati europeeni sau cei dela noi.

        Traiesc in ELVETIA de mai mult de 28 ani, luati exemplul social democratilor nostri.

        Manierile praticate de ofcina psd ISTA sunt feudale si va dezonoreaza, regret ca in aceasta ofcina sunt multi tineri valorosi.

        Sper ca au realizat ca nu sunt ascultati in ofcina, culuarul a devenit pentru ei locule de intâlnire si decizie.

        Vom asista la multe miscari, veti ajunge precum CLANUL COORDUNEANU din IASI.

        vi s-a pus in f

      • Ioan Mircea Pascu Says:

        Acum m-am lamurit, ds „muriti” de grija tarii din fotoliul din fata semineului cu foc cald in Elvetia, in timp ce altii au trebuit sa moara, ca sa va puteti dvs. spune liber opiniile … Bravo, cu patrioti de fotoliu, ca dvs., halal sa ne fie!

      • Stefan RADOVEANU Says:

        Stimate Domnule Pascu,

        O duceti bine pe banii publici la Bruxelles et ailleurs.
        Este ultimul Dvs mandat si veti fi si DVS. umilit ca intreaga NATIUNE.

        Ofcina se va dizolva, tineretul valoros din ofcina nu accepta FEUDALISMUL politic.

        Ati facut ROMANIA de RASUL lumii.

        Când treceti prin GENEVA sunteti invitatul meu, va veti lamuri de adevarata social democratie.

        Cine vorbeste „in timp ce altii au trebuit sa moara”, nu va grabiti urmeaza procesul mineriadelor.

        Emisiunea NASU prezinta ADEVARUL masacrelor din dec.89, interventia generalui GEOANA.

        Nu mai puteti manipula, vremea DVS a trecut, lasati tinerii acceptati NOUL si OCCIDENTALIZAREA.

      • Ioan Mircea Pascu Says:

        Dle Radoveanu, Eu – si colegii mei – suntem platiti din banii UE, ca toti parlamentarii. Sunt deja la al doilea mandat si nu dvs. Ma veti opri sa candidez. Ma mir ca nu recomandati si OTV ca post de promovare a culturii fine. Vin destul de des la Geneva, insa am lucruri mai bune de facut, dle „patriot de fotoliu” …

      • Stefan RADOVEANU Says:

        Despre stanga, dreapta si hahalerele pesediste
        In Diverse on ianuarie 8, 2010 at 6:42 pm
        Spre deosebire de Ion Iliescu sau de Corina Cretu pe mine ma doare in cot de soarta PSD-ului. PSD-ul, asa cum il percep eu si nu numai, nu reprezinta o ideologie asa cum ar trebui ci o adunatura de imbogatiti si interesati.

        Am citit in ultima vreme, dupa ce Ion Iliescu a lansat provocarea la dezbateri legate de partidul Domniei Sale, am citit asadar multe opinii legate de modul cum ar trebui PSD-ul sa mearga mai departe. Cred ca inca nu se atinge fondul problemelor acestui partid , probleme asa cum le inteleg eu. Apoi mai cred ca se discuta prea savant, se fac analize prea sofisticate. Ideea lui Ion Iliescu nu cred ca este aceea ca fiecare sa arate cat de pregatit este sau cat de multe cunostinte din diverse domenii avem fiecare. Ideea este sa se creeze o dezbatere sincera legata de PSD din care sa se desprinda idei simple. Pentru ca nu noi suntem subiectul analizei. Asadar nu conteaza modul in care ne exprimam, nu conteaza cine suntem ci conteaza ideea. Cum pe mine nu ma intereseaza PSD dar ma intereseaza stanga sa zicem ca accept de dragul lui Ion Iliescu sa intru in acest joc.

        As incepe cu doctrina. Doctrina social-democrata este una generoasa cu aplecare spre problemele oamenilor simpli. Pare de neinteles faptul ca romanii in momente de profunda criza economica nu sunt atrasi de gandirea social-democrata. Doar pare. Pentru ca in realitate exista explicatii. Daca as vrea sa fiu scurt as spune doar ca PSD-ul nu este un adevarat partid de stanga asa cum scriam la inceputul comentariului. Am sa incerc insa sa dezvolt putin :
        In primul rand, purtatorii de mesaj ai PSD-ului nu sunt credibili. Am mai ridicat si in trecut aceasta problema. Oameni care se lafaie intr-o bogatie suspecta, cu un aer superior, lideri social-democrati cu viloaie de milioane de Euro, cu beizadele care studiaza in America, cu neveste purtand blanuri scumpe nu au cum convinge pe nimeni ca se gandesc la binele celor multi. Opulenta multor lideri social-democrati este asadar o mare problema. Nu este o problema sa fii extrem de bogat. Personal insa consider ca numai un om care isi conduce viata, familia dupa principiile social-democrate crede cu adevarat in ele. Altminteri , oameni spilcuiti precum Mircea Geoana cu ranch-uri prin State cu beizadele aflate la studii tot in State, sau altii cu ranch la Cornu, cu paduri, cu vila in Zambaccian pot face politica linistiti in partidele liberale. Pentru ca ei fac parte din lumea celor bogati si cunosc interesele acestei lumi si le pot apara cu succes.

        Nu pot crede ca un politician cu cateva viloaie va simti vreodata dorinta sa se auto-impoziteze cu 10,000 de Euroi pe an pentru fiecare viloaie si astfel sa facem rost de bani la buget. Nu pot sa cred ca vreunul din nababii social-democrati de tip Mazare sau Vanghelie se vor arata vreodata nemultumiti de faptul ca un om cu o casa modesta din lemn plateste aceeasi suma ridicola de cateva milioane de lei anual ca impozit precum unul cu viloaie de 1 milion de Euroi. Nu pot sa cred ca acesti imbogatiti pe cai dubioase se vor gandi vreodata de bunavoie sa intoarca Romaniei recunostinta pentru faptul ca aici li s-a oferit bunastarea.

        By the way, cineva la radio facea o observatie si un calcul. Observatia era legata de faptul ca in Romania exista cel putin 200,000 de viloaie a caror valoare depaseste 500,000 de Euroi. In tarile civilizate aceste proprietati de lux sunt impozitate cu sume de ordinul a 10,000 de Euro anual. Calculul era ca printr-o astfel de impozitare in bugetul Romaniei s-ar putea aduna circa 2 miliarde Euro anual in plus fata de ce avem acum.

        Insa cum sa voteze politicienii romani o astfel de lege care sa impoziteze bogatia cand ei insisi ar fi loviti de impozitul respectiv??? Cum sa voteze toti PSD-istii care au viloaie la Cioplea autoimpozitarea??? Si atunci despre ce vorbim? Ce grija pentru cei multi pot avea pesedistii?

        Legat de ideologie: multi romani, mai ales cei din Ardeal care au un mai dezvoltat simt al proprietatii, inca au repulsie fata de ideologia stangii legand-o de comunism si chiar considerand PSD-ul urmas direct al fostului PCR. Desigur este o eroare. Insa aceasta trebuie lamurita. Militantii PSD trebuie sa explice oamenilor ca proprietatea este sfanta si pentru ei ca si pentru celelalte formatiuni politice.

        Insist pe faptul ca doctrina stangii este extrem de generoasa si ca numai reprezentantii PSD sunt de vina pentru faptul ca oamenii simpli nu si-o insusesc. Desi pare hilar ca la 20 ani de la Revolutie inca trebuie explicat ce inseamna dreapta si stanga, realitatea asta este. Un om de stanga este cel care considera ca este mai bine sa avem un stat puternic, un stat care sa se aplece asupra problemelor cetatenilor sai, bunaoara sa ofere servicii de sanatate de buna calitate, sa ofere siguranta, sa ofere educatie de calitate si multe altele, deci considera ca este mai bine asa decat sa fie el insusi avut. Asta este omul de stanga. El intelege ca trebuie sa munceasca in buna masura pentru ceea ce se afle dincolo de gardul proprietatii sale. Restul sunt povesti, bazdaganii de tipul celor afirmate de fratii Negoita, alte hahalere pesediste probabil oameni de paie ai Hrebenciucului. Altminteri gasesc ridicol sa pretinzi ca ai reusit sa castigi sute de milioane de Euro in 3-4 ani pornind de la un depozit de covoare sau nu stiu ce prostie…

        Revenind, un om de dreapta este acela care considera ca este mai bine sa aiba el mult si punct. El nu este dispus sa dea mai nimic pentru ceea ce se afle dincolo de gardul proprietatii sale insa face totul pentru a-si mari proprietatea.

        Probabil ca este nevoie intr-o societate si de unul si de celalalt desi personal am indoieli ca este nevoie si de egoisti limitati dar atata timp cat ei exista…

        Pesedistii trebuie sa accepte ca nu este vorba despre vreo asa zisa reforma in partidul lor ci despre a recreea partidul. Pe noi temelii. Pentru ca la ora actuala acest partid nu exista. El este condus de oameni care nu numai ca nu sunt credibili dar nu sunt de stanga!

        La ora actuala, singurul lider social-democrat care intr-adevar crede in principiile stangii este Ion Iliescu, de altfel si creator al partidului. Domnia Sa este credibil si capabil sa reconstruiasca PSD-ul. Nu este obligatoriu ca Ion Iliescu sa detina o functie executiva pentru a-l asculta pe Ion Iliescu. Ca si social-democrat pe Ion Iliescu trebuie sa-l asculti numai si daca vrei sa-ti fie bine tie si partidului. Degeaba il asculti pe jumatate cum a facut Nastase sau Roman. Te trezesti apoi ca in veci nu-ti vei mai recastiga credibilitatea… Asadar pesedistii trebuie sa se decida. Vor un viitor politic sau vor sa apciucaleasca repede niste bani- pe modelul Nastase si restul- si apoi mai vad ei ce mai fac? Este una din intrebarile pe care trebuie sa si le puna.

        Faze tip “opozitia constructiva” nu-si au locul acum. Pesedistii trebuie sa discute despre regandirea intregului lor partid. Este important ca cei din liniile secundare sa realizeze ca ipocritii de la varf i-au adus intr-o fundatura si ca mergand in continuare pe drumul asta, PSD va impartasi fara doar si poate soarta PNT-CD. Nu Basescu este problema pesedistilor ci ei insisi! Demonizarea excesiva a lichelei, ma refer la Basescu s-a dovedit o tactica gresita.

        O sa revin.

        PS. Am auzit ca Prostanacul – cu greu mi-am amintit de el- a spus ieri ….ce altceva decat o prostie… in sfarsit, ma intrebam, Prostanacului nu i-a explicat inca nimeni ca el nu mai exista si ca datorita lui , a fostului grup de la Cluj, a lui Mitrea, a lui Vanghelie, Corlatean, Dragna, Oprisan si multi altii din pacate ,este indoielnic faptul ca PSD ar mai exista??

      • ion adrian Says:

        Dle Radoveanu ,
        Cum explicati distanta doar de doua minute intre ultimile dvs postari?

      • ion adrian Says:

        Scuze, nu va citiesem vad ca este acelasi text putin schimbat la inceput.Dar de ce l-ati repostat?

  14. ion adrian Says:

    Dle Pascu,
    De acord cu dvs si cu dl Tutea adica jos comunismul.
    Cu comunistii nu stiu ce sa spun.
    Cei care ar crede ca Iliescu, dar sincer,caci efectiv nu stiu in ce crede Iliescu, ca Ceausescu a intinat niste idealuri nobile, sunt pierduti iremediabil caci dupa Tutea, inseamna raman fara minte si dupa 30 ani. Ceilalti, daca intelegand au marsat din interes poersonal, pot fi doar utilizati sub comanda si control, caci au o calitate, sunt disciplinati.:)

  15. Raluca Says:

    off topic
    Domnule ministru, iertați-mi vă rog, limbajul nu tocmai academic, dar cu toată jena din lume (pentru că adresez această întrebare unui om politic de nivelul dvs) întreb și eu: s-au dilit iremediabil domnii din Kiseleff?? În fine, câțiva dintre ei.
    De două zile, oameni respectabili din PSD (până mai ieri-alatăieri) vin în studiourile tv și întorc pe toate fețele, justifică, explică, analizează din punct de vedere parapsihologic, psihotronic și Dumnezeu mai știe cum, spusele domnului și doamnei Geoană. Unii vor să ancheteze vracii tiranului de la Cotroceni, alții vor să îl suspende pe tiran pentru port ilegal de vraci, ce mai, e o întreagă nebunie pe aici!
    Poate acești domni și doamne ar face bine să se întoarcă la lucrurile cu adevărat importante pentru PSD și, în același timp, să asculte vocea rațiunii din PSD. Domnul Iliescu le-a explicat scurt și la obiect că suntem în secolul XXI. Până și deontologii cei mai înverșunați anti-Iliescu să spun că domnul președinte Iliescu e singurul om rațional de acolo, singurul cu mintea întreagă.
    Ce-i drept, am auzit azi o voce echilibrată, pe cea a doamnei Andronescu explicând – extrem de jenată de penibilul situației- că formația intelectuală a domniei sale nu îi permite să creadă sau să comenteze bazaconii.

  16. T. Says:

    Foarte amuzant, domnule Profesor, trebuie sa recunoasteti!

    Cum se aude dinspre PSD alt zgomot decat cel de carpa cu care sterge pe jos Basescu, imediat se arata raspandacii cu recomandarile de retragere adresate pe alese unora dintre reprezentantii de seama ai social-democratiei.

    E semn ca exista oameni de a caror valoare si greutate se tem.

    Ceea ce e bine.

    In rest, sa ne bucuram ca domnul Ciolos (indiferent din ce motive) a fost propunerea Romaniei pentru postul de Comisar.

    Portocaliotii din tara vecina si prietina de la sud de Dunavat au reusit sa vina cu singura propunere care a trebuit retrasa.

    Ghiciti din ce motive: alegatii privitoare la practici ilegale si incompetenta.

    Motivele cu pricina au fost insuficiente pentru a-i determina insa pe prietenii negru-portocalii de la grupul PPE sa retraga ei insisi sprijinul. Dimpotriva, grupul politic a sprijinit-o pe Jeleva pana in panzele albe.

    Suna cunoscut profilul?

  17. T. Says:

    @ Raluca (off-topic):

    Cu toata stima pentru pozitia exprimata (despre care vorbesti), cine a candidat si a ajuns ministrul Educatiei intr-un guvern cu PD-L dupa ce a acceptat sigla „garantat Vanghelie” si-a pierdut dreptul sa vorbeasca despre „formatie intelectuala”.

    In rest, praful in ochi pe care ni-l arunca in ochi portocaliotii in timp ce ne baga mainile pana la umar in buzunare e normal sa fie adunat de pe jos si suflat din nou in cele patru zari de slugile lor aflate inca in interiorul PSD.

  18. Stefan RADOVEANU Says:

    Scoop!! “1907 in psd”

    Le parti socialiste démocrate roumain change de logo!

    Désormais, ce n’est plus la rose mais un préservatif qui sera le symbole du psd.

    En effet, le préservatif tolère :

    1. l’inflation,

    2. vide les bourses,

    3. ralentit la production,

    4. détruit la prochaine génération,

    5. protége les glands

    6. et vous donne un sentiment de sécurité alors que vous vous faites baiser!

    La flamme bleu est arrivée à Genève, RÂSUL LUMII.
    Mai RAU decât in CUBA politic

  19. ion adrian Says:

    Sa schimb totusi subiectul, pana voi face o analiza serioasa a evenimentului de Duminica 17 ianuarie.
    Vad ca putini si-au incercat fortele cu el desi i-am indemnat. Si ca la jocul acela cu obiectul ascuns si cu rece mergand pana la frige pot spune ca 1 sau 2 au fost in zona lui cald restul la caldut sau la rece.
    Dvs dle pascu la caldit spre rece.
    Mai cald am fost eu cu o observatie pasagera dar importanta. 🙂
    Asta, ca tot am spus ceva la postul esential al discutiei cu dl Radoveanu(ion adrian spune: ianuarie 19, 2010 la 10:21) care ar putea fi privit si in raport cu ce spun acum 🙂

    Dar sa revin la ce doream sa va supun atentiei:

    Uite un comunist adevarat,

    „Liderul Partidului Comunistilor, fostul presedinte moldovean Vladimir Voronin, a criticat infiintarea unei comisii pentru studierea comunismului.

    Intr-o prima declaratie pe teme politice din noul an, Voronin a mentionat ca eventuala condamnare a comunismului ar fi o “erezie”, informeaza Europa libera.”

    Nota mea: Dl Iliescu, dl Gorbaciov ar trebui sa fie gelosi.:)

  20. ion adrian Says:

    PS. Nu stiu de ce postarea mea, ulterioara, este afisata anterior?

  21. ion adrian Says:

    Acum sunt eu gelos: Pe dl Radoveanu care vad ca nu se lasa, blogul dvs il afiseaza corect!? 🙂

    PS. Dl Radoveanu de fapt nu credeti ca sunteti prea patimas?
    Eu desi regret ca in dec 1989 nu am stiut ce trebuia facut cu o arma pe care puteai pune mana, nu sunt chiar atat de patimas . Au trecut 20 de ani si daca nu am folosit armamentul din dotare la timp si cu folos, ce sa mai zic? Poate ca a fost mai bine pentru sufletul celor destinati sa faca pe vidanjorii … 🙂
    Alta epoca. A murit si Don Brucan care se itea pe dupa perdele in 25 ianuarie(cred ) la mitingul monstruoa de la Piata Victoriei, si lucrurile s-au intins conf planului pe cei 20 de ani ceruti de Gorbi, pe care balamalele l-au tinut mai putin dar… no coment.

  22. Stefan RADOVEANU Says:

    BRAVO,

    Va astep à Genève aveti adresa d’email, deci va pot comunica si no de tel.

    „insa am lucruri mai bune de facut” eu am sa va arat ce puteti propune baronilor din ofcina pentru a dezvolta productii interne si sa-si diminueze imorturile paguboase.

    Astfel ati putea aplica experienta parlamentarului european.

  23. ion adrian Says:

    PS Nu numai Nasul dar cititi si cartea lui Vladimir Alexe aparuta in 2000 numita Candidatul Manciurian :
    h…://members.tripod.com/~Fratiile_de_Cruce/ion-iliescu.htm

    carte care este confirmata de cele spuse la Nasul si in ancheta Adevarului;

    sau asa despre comunism in contextul zicerii lui Voronin este interesant filmul documentar:

    h…://www.jurnaltv.ro/video/The_Soviet_Story_Povestea_sovietelor_incredibil

    PS Dle Pascu, ce se intampla cu postarile mele ca mi le aseaza in alt moment pe axa timpului?:0

  24. ion adrian Says:

    Si acum sa radem:

    Dupa flacarile iadului violet o sa avem si Premiul 1 la EUROVISIUNE!Deja urla mapamondul!

    Ca sa vedeti unde am ajuns!Uitati-va, auziti si va minunati :

    h…://www.youtube.com/watch?v=2PiE3P8DeIc&feature=related

    h…://www.youtube.com/watch?v=925ZcZn6WVI

    Ma gandesc totusi ca asa cum un timp, nu am inteles ca Mihnea Georgescu este regele mistocarilor, tot asa s-ar putea ca moldoveanul asta sa fie o clona de-a lui Mihnea si un soi de imparat al mistocarilor.
    Ce crezi?
    Oricum face senzatie, lumea considerandul regele prostilor, dar cine stie, poate ca totusi este o clona a lui Mihnea?

  25. Stefan RADOVEANU Says:

    Mai sunt si alti care vad CRIMINALI din ROMANIA ascunsi in ofcina psd ISTA,

    Cules de pe un blog,

    Despre stanga, dreapta si hahalerele pesediste

    Spre deosebire de Ion Iliescu sau de Corina Cretu pe mine ma doare in cot de soarta PSD-ului. PSD-ul, asa cum il percep eu si nu numai, nu reprezinta o ideologie asa cum ar trebui ci o adunatura de imbogatiti si interesati.

    Am citit in ultima vreme, dupa ce Ion Iliescu a lansat provocarea la dezbateri legate de partidul Domniei Sale, am citit asadar multe opinii legate de modul cum ar trebui PSD-ul sa mearga mai departe. Cred ca inca nu se atinge fondul problemelor acestui partid , probleme asa cum le inteleg eu. Apoi mai cred ca se discuta prea savant, se fac analize prea sofisticate. Ideea lui Ion Iliescu nu cred ca este aceea ca fiecare sa arate cat de pregatit este sau cat de multe cunostinte din diverse domenii avem fiecare. Ideea este sa se creeze o dezbatere sincera legata de PSD din care sa se desprinda idei simple. Pentru ca nu noi suntem subiectul analizei. Asadar nu conteaza modul in care ne exprimam, nu conteaza cine suntem ci conteaza ideea. Cum pe mine nu ma intereseaza PSD dar ma intereseaza stanga sa zicem ca accept de dragul lui Ion Iliescu sa intru in acest joc.

    As incepe cu doctrina. Doctrina social-democrata este una generoasa cu aplecare spre problemele oamenilor simpli. Pare de neinteles faptul ca romanii in momente de profunda criza economica nu sunt atrasi de gandirea social-democrata. Doar pare. Pentru ca in realitate exista explicatii. Daca as vrea sa fiu scurt as spune doar ca PSD-ul nu este un adevarat partid de stanga asa cum scriam la inceputul comentariului. Am sa incerc insa sa dezvolt putin :
    In primul rand, purtatorii de mesaj ai PSD-ului nu sunt credibili. Am mai ridicat si in trecut aceasta problema. Oameni care se lafaie intr-o bogatie suspecta, cu un aer superior, lideri social-democrati cu viloaie de milioane de Euro, cu beizadele care studiaza in America, cu neveste purtand blanuri scumpe nu au cum convinge pe nimeni ca se gandesc la binele celor multi. Opulenta multor lideri social-democrati este asadar o mare problema. Nu este o problema sa fii extrem de bogat. Personal insa consider ca numai un om care isi conduce viata, familia dupa principiile social-democrate crede cu adevarat in ele. Altminteri , oameni spilcuiti precum Mircea Geoana cu ranch-uri prin State cu beizadele aflate la studii tot in State, sau altii cu ranch la Cornu, cu paduri, cu vila in Zambaccian pot face politica linistiti in partidele liberale. Pentru ca ei fac parte din lumea celor bogati si cunosc interesele acestei lumi si le pot apara cu succes.

    Nu pot crede ca un politician cu cateva viloaie va simti vreodata dorinta sa se auto-impoziteze cu 10,000 de Euroi pe an pentru fiecare viloaie si astfel sa facem rost de bani la buget. Nu pot sa cred ca vreunul din nababii social-democrati de tip Mazare sau Vanghelie se vor arata vreodata nemultumiti de faptul ca un om cu o casa modesta din lemn plateste aceeasi suma ridicola de cateva milioane de lei anual ca impozit precum unul cu viloaie de 1 milion de Euroi. Nu pot sa cred ca acesti imbogatiti pe cai dubioase se vor gandi vreodata de bunavoie sa intoarca Romaniei recunostinta pentru faptul ca aici li s-a oferit bunastarea.

    By the way, cineva la radio facea o observatie si un calcul. Observatia era legata de faptul ca in Romania exista cel putin 200,000 de viloaie a caror valoare depaseste 500,000 de Euroi. In tarile civilizate aceste proprietati de lux sunt impozitate cu sume de ordinul a 10,000 de Euro anual. Calculul era ca printr-o astfel de impozitare in bugetul Romaniei s-ar putea aduna circa 2 miliarde Euro anual in plus fata de ce avem acum.

    Insa cum sa voteze politicienii romani o astfel de lege care sa impoziteze bogatia cand ei insisi ar fi loviti de impozitul respectiv??? Cum sa voteze toti PSD-istii care au viloaie la Cioplea autoimpozitarea??? Si atunci despre ce vorbim? Ce grija pentru cei multi pot avea pesedistii?

    Legat de ideologie: multi romani, mai ales cei din Ardeal care au un mai dezvoltat simt al proprietatii, inca au repulsie fata de ideologia stangii legand-o de comunism si chiar considerand PSD-ul urmas direct al fostului PCR. Desigur este o eroare. Insa aceasta trebuie lamurita. Militantii PSD trebuie sa explice oamenilor ca proprietatea este sfanta si pentru ei ca si pentru celelalte formatiuni politice.

    Insist pe faptul ca doctrina stangii este extrem de generoasa si ca numai reprezentantii PSD sunt de vina pentru faptul ca oamenii simpli nu si-o insusesc. Desi pare hilar ca la 20 ani de la Revolutie inca trebuie explicat ce inseamna dreapta si stanga, realitatea asta este. Un om de stanga este cel care considera ca este mai bine sa avem un stat puternic, un stat care sa se aplece asupra problemelor cetatenilor sai, bunaoara sa ofere servicii de sanatate de buna calitate, sa ofere siguranta, sa ofere educatie de calitate si multe altele, deci considera ca este mai bine asa decat sa fie el insusi avut. Asta este omul de stanga. El intelege ca trebuie sa munceasca in buna masura pentru ceea ce se afle dincolo de gardul proprietatii sale. Restul sunt povesti, bazdaganii de tipul celor afirmate de fratii Negoita, alte hahalere pesediste probabil oameni de paie ai Hrebenciucului. Altminteri gasesc ridicol sa pretinzi ca ai reusit sa castigi sute de milioane de Euro in 3-4 ani pornind de la un depozit de covoare sau nu stiu ce prostie…

    Revenind, un om de dreapta este acela care considera ca este mai bine sa aiba el mult si punct. El nu este dispus sa dea mai nimic pentru ceea ce se afle dincolo de gardul proprietatii sale insa face totul pentru a-si mari proprietatea.

    Probabil ca este nevoie intr-o societate si de unul si de celalalt desi personal am indoieli ca este nevoie si de egoisti limitati dar atata timp cat ei exista…

    Pesedistii trebuie sa accepte ca nu este vorba despre vreo asa zisa reforma in partidul lor ci despre a recreea partidul. Pe noi temelii. Pentru ca la ora actuala acest partid nu exista. El este condus de oameni care nu numai ca nu sunt credibili dar nu sunt de stanga!

    La ora actuala, singurul lider social-democrat care intr-adevar crede in principiile stangii este Ion Iliescu, de altfel si creator al partidului. Domnia Sa este credibil si capabil sa reconstruiasca PSD-ul. Nu este obligatoriu ca Ion Iliescu sa detina o functie executiva pentru a-l asculta pe Ion Iliescu. Ca si social-democrat pe Ion Iliescu trebuie sa-l asculti numai si daca vrei sa-ti fie bine tie si partidului. Degeaba il asculti pe jumatate cum a facut Nastase sau Roman. Te trezesti apoi ca in veci nu-ti vei mai recastiga credibilitatea… Asadar pesedistii trebuie sa se decida. Vor un viitor politic sau vor sa apciucaleasca repede niste bani- pe modelul Nastase si restul- si apoi mai vad ei ce mai fac? Este una din intrebarile pe care trebuie sa si le puna.

    Faze tip “opozitia constructiva” nu-si au locul acum. Pesedistii trebuie sa discute despre regandirea intregului lor partid. Este important ca cei din liniile secundare sa realizeze ca ipocritii de la varf i-au adus intr-o fundatura si ca mergand in continuare pe drumul asta, PSD va impartasi fara doar si poate soarta PNT-CD. Nu Basescu este problema pesedistilor ci ei insisi! Demonizarea excesiva a lichelei, ma refer la Basescu s-a dovedit o tactica gresita.

    O sa revin.

    PS. Am auzit ca Prostanacul – cu greu mi-am amintit de el- a spus ieri ….ce altceva decat o prostie… in sfarsit, ma intrebam, Prostanacului nu i-a explicat inca nimeni ca el nu mai exista si ca datorita lui , a fostului grup de la Cluj, a lui Mitrea, a lui Vanghelie, Corlatean, Dragna, Oprisan si multi altii din pacate ,este indoielnic faptul ca PSD ar mai exista??

  26. ion adrian Says:

    Si apropo de pensii dle Pascu.
    Ati fi de acord cu dl Tismaneanu?

    ht..://tismaneanu.wordpress.com/2010/01/19/o-reparatie-pentru-victimele-comunismului-reducerea-pensiilor-celor-responsabili-pentru-regimul-ilegitim-si-criminal/

  27. T. Says:

    Domnule Profesor, din nou toata admiratia pentru felul in care ramaneti fidel principiului libertatii de exprimare, necenzurand mizeriile incalificabile care se spun despre dumneavoastra, la dumneavoastra acasa.

    Romanul cel hatru si intelept are o vorba din batrani: Cainii latra, caravana trece.

    Sunt sigur ca sansa Stangii romanesti sta exact in coagularea valorilor, indiferent de generatie si in identificarea cu lupta pentru libertate si impotriva tiraniei, indiferent de culoarea cu care este vopsita.

    Daca exista reprezentanti ai generatiei intre 20 si 45 de ani in Romania care sunt interesati de social democratie, atunci oameni ca Adrian Nastase sau Ioan Mircea Pascu sunt cu siguranta printre motivele interesului lor si dorintei de apropiere fata de partidul pe care il reprezinta.

    Problema e ca portile au aparut multa vreme ca fiind inchise si domnii care s-au ocupat (aparent) cu conducerea sunt atat de izolati in turnurile lor de fildes, incat nici nu isi dau seama de asta si nici de alte probleme cu care se confrunta partidul.

    Sunt convins ca putem sa ii dam din nou viata interioara pe care o merita si ca se poate gasi drumul catre cei pe care ne dorim sa-i reprezinte cu adevarat.

  28. ion adrian Says:

    Dle Pascu,
    De ce nu-mi puneti postarile la locul lor?

  29. ion adrian Says:

    Scuze, nu va citiesem vad ca este acelasi text putin schimbat la inceput.Dar de ce l-asti repostat?

  30. Stefan RADOVEANU Says:

    @
    ion adrian

    Cred ca se petrece ceva bizar pe blogul acestui tovaras.

    @
    MIP

    cred ca ati remarcat comunicatia face sa lucreze altfel blogul.
    Pentruca nu doresc sa va fac gelos voi plasa si pe blogul Dvs mesajul lansat la tov Mitrea

    « Le psd est un parti sans leader. Il est fait pour fusionner ou dissoudre, »

    « Dans toute crise, apparaissent des – leaders – qui savent ce qu’ils ont à faire. »

    Exemplele sunt numeroase sustin si sunt sustinute de toate calibrele feudale :

    • adrian nastase
    • geoana
    • mitrea
    • diaconescu
    • dragnea
    • nica
    • pascu
    • severin
    • ponta
    • nechita
    • iancu
    • corlateanu
    • oprisan
    • mazare
    • vanghelie
    • etc

    toti niste mituri artificiale pentru a speria ciorile, educatia si mentalitatea lor nu le permit introducerea NOULUI si acceptarea ca exista si altceva de ceea ce stiu ei.

    Nu stiu de ce ati uitat-o pe tovarasa Corina CRETU.

    mai exista tovarasa katy andro……. (a nu se intelege antropause)

  31. Karakas Says:

    Domnule Profesor, putin off-topic, am postat pe acest subiect si la Corina Cretu si Adrian Nastase.

    Romania a decis sa suplimenteze cu 600 numarul militarilor romani in Afganistan. Eu privesc foarte critic aceasta mutare, desi inteleg ca avem anumite obligatii – pe care nici nu le cunosc – fata de partenerii din NATO. Totusi, cind se vorbeste de atitea disponibilizari, cind guvernul pare molipsit de streche cu niste masuri anti-criza ce denota disperarea, totusi…mi se pare o alta palma data romanilor si cel putin o impresie de slugarnicie. Nu puteam sa explicam prietenilor din SUA ca Romania e sleita financiar? Sau eventual sa ne finanteze ei operatiunile militare? Nu ne putem ajuta pe noi, dar ni se umfla pectoralii sa mergem in Afganistan. In Irak, hai, inteleg ca asteptau contracte de reconstructie romanii. Dar in Afganistan? Ce asteapta de acolo? Maci? Nisip? Ca doar nu o sa cred tembelismele lui Basescu ca ne ataca talibanii pe Marea Neagra.

  32. Stefan RADOVEANU Says:

    nICA doreste sa se auto suspende pe viata din ofcinasi din toate functiile, inclusiv cea de cotizant, motivul fiind pe fond de sanatate.

    Oare este o incercare de asumare a esecului suferit in alegerile prezidentiale ?
    Am putea crede, ca este vorba de o forma de respect fata de gEOANA & cie.

    Stirea vine de la sediul ofcinei din IASI.
    1907 in ofcina din IASI se simte PUTERNIC.

    Cei din ofcina psd ISTA din Galati intentioneaza sa paraseasca barca.

  33. Stefan RADOVEANU Says:

    Tovarae Pascu,

    Pentru ca Tovarasul Mitrea este din acelasi camp politic cu Dvs atasez mesajul si rugamintea de a intelege ca toti sunteti considerati niste jucarii.

    Jocul este facut dar nu va dura mult.
    Balaceala este o forma de manipulare, Diaconescu este jucaria principala pentru a lasa culoir lui nastase.

    Tovarasul Pascu joaca la toate capetele poate va mai fi pe o lista undeva, il s’en fou cine va iesi.

    Pentru Dsa. inca un mandat si s-a aranjat totul.
    Cred ca la mentalitatea lor bzunarul si apoi restul

    Va astep à Genève

    ––––––––––––––––––––

    TOVARASE MITREA,

    Constat ca acceptati pe blog ce va convine, este normal mentalitatea sindicala inainte de dec.89 si cultura Dvs politica dupa atât va permite.

    In ceea ce priveste succesul in viitoarea cursa, iata ce se spune,

    “La manière d’accélérer votre succès, c’est de doubler votre taux d’échec. ”

    adica trebuie sa mai asteptati !!!

    Si asteptarea aceasta trebuie inteleasa, acum este turul lui Adrian NASTASE si cum acest type este setos de putere puteti gândi 2020.(nu din cauza lui nastase)

    Diaconescu, mitul creat din carton si polyuretan este o jucarie de glumit copii.

    Iata ce se intrevede, NASTASE accompaniat de Ponta, ceilanti nu mai conteaza, Dvs sunteti din printre ceilanti, adica nu mai contati.

    Mai multa galagie, de altfel special a fost creata aceasta galagie sa va balaciti intre voi, sa “demonstrati” ca sunteti liberi dar in realitate tot Ion Iliescu va dirijeaza.

    Dar sa nu va grabiti, NASTASE nu a terminat cu DNA si s-ar intrevede o noua indeepartare a lui.

    Este simplu si clar, socialisti europeeni nu-l accepta, este arogant si burghez contrar electoratului si ideologiei, deci dupa acest esec,….

    Bien Cordialement

    Stefan RADOVEANU – ianuarie 22, 2010 la 7:21 am

  34. T. Says:

    @Karakas:

    Suplimentarea fortelor participante in teatrul din Afghanistan, aprobata in sedinta CSAT din 21 Ianuarie, nu face parte din actiunile in indeplinirea unor obligatii internationale asumate „contractual”, ci este o decizie eminamente politica.

    Privitor la legalitate, nu exista semne de intrebare, decizia fiind perfect conforma cu mandatul administratiei pe aceasta dimensiune.

    Privitor la oportunitate, posibilitatea unei discutii prealabile nu trebuia exclusa. Guvernarea portocaliota nu ne intreaba in genere despre nimic, inainte de a ne lovi cu bata faptului implinit in cap. Cu atat mai putin o va face in domeniul sensibil al securitatii nationale si al politicii externe.

    In acest sens, consecventa politica in sustinerea obiectivelor agreate la nivel de principiu cu cel mai important partener al Romaniei este intre ultimele atu-uri pe care Romania le mai poate invoca in sustinerea pozitiei de aliat credibil si valoros.

    Aceasta consecventa, alaturi de profesionalismul si rezultatele obtinute de personalul aflat in teatre, reprezinta ultimul argument care lucreaza in favoarea Romaniei, in conditiile in care ecuatia strategica actuala o plaseaza pentru administratia americana mult mai jos decat se situa la momentul deciziei de admitere in NATO, spre exemplu.

    Daca cineva hotaraste, in interiorul politicii romanesti, ca e cazul sa incerce un castig temporar de capital politic intern, sacrificand aceasta ultima linie de rezistenta a politicii noastre externe, si-a semnat siesi condamnarea la moarte politica iar noua, tuturor, ne-a deschis calea catre un viitor deloc indepartat si deloc roz pe scena politicii mondiale.

    Exista, pur si simplu, locuri in care nici o administratie romaneasca, niciodata nu isi permite sa economiseasca resurse materiale.

    Sa fim recunoscatori militarilor si celorlalti profesionisti din Ministerul Apararii, care in ciuda devalorizarii sociale la care sunt supusi in toate chipurile de circa 5 ani, in ciuda tuturor factorilor indusi din exteriorul institutiei militare, care ar trebui sa contribuie la scaderea performantei, reusesc sa tina aceasta linie, de care, inca odata, depinde in mare masura directia spre care ne indreptam cu totii.

  35. ion adrian Says:

    Vad ca s-a stopat avalansa de postari asa ca doresc sa va arat o postare cenzurata si ma intreb de ce de dl AN:

    ion adrian spune: Comentariul tău e în așteptare.

    ianuarie 22, 2010 la 10:03 am
    Asa dar si dl AN ii da dreptate dlui Mitrea dar cu mai multa fereala si cu o rezerva diplomatica.
    Am citit si eu ce aspus Mitrea asa ca:

    Are dreptate dl Mitrea si poate ca daca ne ostenim, mai putem adauga cateva erori la cele 12 gasite de dlui dlui Geaoana, dar mai important este, ca dintre acestea vre-o doua trei dovedesc o culpa mult mai grava decat erorile luate in sine si anume, ca este evident ca ptr Mircea Gioana si camarila lui, interesul national a fost o vorba goala de folosit doar in scopuri demagogice.
    Este, consider eu, o sansa pentru tara si natiune ca Mircea Geoana secondat de un Crin Antonescu la fel de gaunos, au pierdut, cum spune cineva si eu adaug ca acel cineva a ridicat mana spre cer : cu ajutorul lui Dumnezeu, au fost ciuruiti .
    Cineva acolo sus, ne mai iubeste uneori.

    In orisice caz Mitrea nu este de parere ca PSD a gresit intrand in 2009 la guvernare ci ca a luat internele si in consecinta a iesit asa cum a iesit sacrificand interesul national (asta am spus-o eu mai sus) pe altarul unuia care ar fi facut orice ca sa ajunga presedinte.

  36. Karakas Says:

    @T, multumesc pentru raspunsul elaborat. Argumentatia e solida, insa eu tot cred ca nu trebuie sa fim mai catolici decit Papa atunci cind Papa suna trompeta de atac, pardon, de rugaciune 🙂 Alte state cu o relatie mult mai solida si mai apropiata de SUA au ales sa nu mai trimita trupe. Chiar si Canada, angajata puternic militar, sub conducerea unui partid de dreapta, conservator, a decis sa nu isi mai prelungeasca mandatul in Afganistan dupa 2011. Inteleg ca Romania nu are prea multe carti cu care sa joace – era sa zic kazacioc – da’ la vremuri noi, dansuri noi 🙂 Imi doresc sa ajung sa vad o Romanie mai echilibrata in relatiile externe, si in cadrul aliantelor, inclusiv militare, in care rolul de aliat nu se rezuma doar la a livra carne de tun. Serios, care vor fi avantajele Romaniei din afacerea asta in Afganistan?

    • T. Says:

      @Karakas:

      Atunci cand cel mai important partener pune pe masa un obiectiv, pe care il accepta toti aliatii ca dezirabil si fezabil, atunci cand el insusi pune in slujba indeplinirii acestui obiectiv resurse proprii, materiale si umane, in absoluta concordanta cu obiectivul asumat si cu dimensiunile resurselor proprii, comportamentul unui aliat responsabil este acela de a raspunde solicitarilor acelui partener, pe masura posibilitatilor proprii.

      Conform datelor de pe hartie, privitoare la organizarea si functionarea institutiei militare din Romania, avem posibilitatea (financiara, de resursa umana si logistica) sa sustinem masurile anuntate in sedinta CSAT din 21 Ianuarie.

      Luand aceasta pozitie, Romania nu a facut altceva decat sa manifeste consecventa, pe o linie la care, asa cum spuneam mai sus, daca renunta, devine aproape definitiv neinteresanta ca partener de dialog. Cel putin pentru aliatul principal pe care il avem in acest moment.

      Comparatiile, in materia politicii pe scena globala, nu sunt totdeauna instrumentul cel mai potrivit pentru analiza de oportunitate.

      Alte state, intre care dumneavoastra enumerati Canada, isi permit luxul sa adopte un curs cu accente proprii, in raport cu Statele Unite, tocmai pentru ca relatia lor cu Statele Unite este solida si nu poate fi pusa in nici un moment la indoiala de partenerul american.

      Pe de alta parte, un asemenea semnal din partea Canadei, spre exemplu, nu poate si nu va fi tratat de Statele Unite drept altceva decat este, adica o reflectare a dinamicii unor vectori de pe scena politica interna a statului vecin. Pentru cunoscatorii acestei dinamici, caracterizarea guvernului actual ca fiind „de dreapta, conservator” este cel mult o incercare de a expedia retoric o ecuatie foarte complicata, cum este cea a politicii la nivel federal in Canada.

      In cazul unei schimbari de linie din partea Romaniei, va asigur, interpretarea imediata de partea americana ar fi cu totul si cu totul alta.

      Canada nu a fost 45 de ani sub cizma comunista, nu se afla nici in Europa si nu se invecineaza catusi de putin cu diverse parti desprinse din fostul imperiu sovietic.

      In privinta expresiei „carne de tun”, pe care o folositi pentru a desemna, probabil, contingentele trimise de Romania in diverse teatre de operatiuni, sa multumim lui Dumnezeu, profesionismul si daruirea militarilor romani au facut ca, statistic vorbind, sa avem printre cele mai putine victime din randul militarilor nostri, relativ la numarul efectivelor dizlocate in teatre.

      Punem in sprijinul diverselor operatiuni resursa materiala, logistica si umana, facem asta fara sa pregetam, de cate ori modificarile in tabloul misiunilor respective o cer si prin asta actionam previzibil si rational pe scena internationala.

      Fara sa vreau sa devin didactic, stabilitatea este unul din obiectivele cele mai importante ale interactiunilor intre actorii sistemului international. Un actor nu poate contribui cu nimic mai mult la atingerea acestui obiectiv, decat prin intarirea prezumtiei de rationalitate a deciziilor sale. Previzibilitatea (consecventa) este un semnal extrem de usor de interpretat pentru ceilalti actori si functioneaza intotdeauna in sprijinul acestei prezumtii.

  37. Stefan RADOVEANU Says:

    “Le psd va mourir ? Non. Il est mort. Personne, ou presque, n’ose le dire. Mais tout le monde, ou presque, le sait.”

    Il faut donc “dissoudre” le psd, “en finir, le plus vite possible maintenant, avec ce grand corps malade”.

    “À quoi bon se voiler la face ? On est à la fin d’un cycle. Le psd est dans la situation du PCR de la fin des années 1989, quand la désintégration s’amorait et qu’on tentait de la conjurer par des formules incantatoires sur – déjà – la refondation , la rénovation “.

    Oui le psd entame sa descente morbide, geoana devient le gardiene de son propre cimetière.

    • T. Says:

      Si sa ramai fara obiectu’ muncii, camarade Radoveanu, tocmai dumneata, un om asa de daruit cauzei?

      Daca-l desfiintam p’asta, cu ce mai raman talibanii portocalioti de injurat, de analizat, de subminat? Pe cine mai arata ei, gros, intre doua sprituri, un spert si o petrecere cu blonde, cu destu’?

      Nu realizati ca PSD, existenta si vigoarea lui sunt pur si simplu votre raison d’etre, camarade Radoveanu?

  38. ion adrian Says:

    Dl Mitrea este acuzat ca este “omul lui Basescu”.
    O fi nu o fi? dar nu cu argumentele de mai jos se poate sustine asa ceva:

    Mitrea a militat? ca PSD sa intre la putere alaturi de PDL si PSD nu l-a recompensatfara sa cer nimic pentru mine personal. Geoana, Hrebe et co au folosit acesta intelegere, au profitat de ea si apoi dupa ce au obtinut ce au cerut au tradat-o. Nu cumva Geoana era seful partidului, iar Hrebenciuc marele negociator de functii? Nu cumva Geoana a semnat cu mana lui alianta cu PDL? A semnat-o cu mana lui Mitrea?

    Ce spune Mitrea despre Geoana et co le-a spus demult si independent de PDL sau Basescu, caci se vedea de la o posta ca Geoana era condus de grupuri de interese din interiorul dar si din exteriorul partidului(vezi vizita la Moscova si la SOV)

    Personal cred ca Mitrea va ramane in PSD sau va ramane social democrat intr-o alta forma.

    • T. Says:

      Mitrea e un non-subiect in ceea ce se intampla in PSD acum. Omul isi asterne sa doarma bine intr-o noua formula, oricare ar fi aceea.

      Asta nu-l acuza (in nici un caz, nu mai mult decat pe altii care procedeaza, mai putin vocal, la fel), insa nici nu-l scuza pentru fervoarea cu care s-a implicat, trup si suflet, pentru sustinerea erorii strategice numarul 1 a partidului din ultimii 15 ani: guvernarea sub bagheta lui Basescu.

      Despre Hrebenciuc, va propun un pariu simplu: eu sustin ca rozaliul se va regasi, pe undeva si prin poza noii formule, oricare va fi aceea. Poate nu de la inceput, poate nu in vazul tuturor. Dar de strecurat se strecoara el cumva.

  39. ghidulocatarului Says:

    generatia lui prigoana jr va guverna peste fix 10 ani…garantez…dar nu cei din familiile care azi sunt la guvernare…clasa politica se va reforma, si vom ajunge si noi sa avem o patura de mijloc mai numeroasa.

  40. 2010 in review « Pascu's Blog Says:

    […] De ce a pierdut Prigoana Jr. January 2010 55 comments 4 […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: