O constatare

Marturisesc ca succesul postarii mele referitoare la „taxa pe fericire” m-a luat pe neasteptate. Public de ani de zile lucruri serioase, insa niciodata nu am avut atata succes ca acuma cand am publicat un text pe care l-am scris cu un amuzament amar. Vorba ceea, nu aduce anul ce aduce ceasul!

Am vrut, pur si simplu, sa arat cat de absurda este impozitarea fast-food-urilor, a dulciurilor si a bauturilor carbogazoase – singurele la care o mare masa de cetateni au acces (studentii, oamenii grabiti, copii necajiti s.a.). Si nu am vrut sa arat lucru asta intr-un registru serios, pentru ca pur si simplu, cu cei cu care avem de-a face, nu as fi avut succes. Tocmai de aceea am adoptat nota ironica; sa ii fac de ras cu prostiile care le trec prin cap (ca politistul aluia, caruia ii trecuse prin cap sa se intre cu forta in conturile oamenilor pentru prelevarea amenzilor, va mai aduceti aminte?). In subsidiar, am mai vrut sa arat cat de usor este sa faci o construtie institutionala – pentru recompensare unui acolit – chiar si pe baza unei tampenii … Sper sa fi reusit! Si promit sa recidivez, caci  tampeniile lor nu se sfarsesc aici, iar eu resurse de ironie mai am cu carul!

Dintre comentariile primite, m-as referi la doua: un suporter guvernamental mi-a adresat un singur cuvant: frustratule, in timp ce o persoana de sex feminin mi-a ridicat o problema „tehnica” pe care am neglijat-o: de de i-am spus „taxa pe fericire”, caci nu toate partidele de sex se incheie cu satisfactie reciproca. Daca doamnei/domnisoarei i-am dat dreptate, incercand sa ma scuz cu faptul ca, atunci cand legiferezi, este inevitabil sa nu generalizezi, domnului respectiv i-am spus ca oamenii fara simtul umorului sunt de compatimit!

9 răspunsuri to “O constatare”

  1. ion adrian Says:

    Am si eu o constatare pe care o supun si atentiei dvs asa cum i-am supus-o si lui AN mai adineaori:

    ion adrian spune: Comentariul tău aşteaptă să fie aprobat.

    ianuarie 11, 2010 la 4:02 pm
    Ref greva foamei pe care Doru Maries doreste s-o reia:

    Ca sprijinitor fervent al dlui Basescu, remarc ca dl Maries va intra maine din nou in greva foamei, pe tema dosarelor revolutiei la care spune el ca din cauza dnei Kovesi nu are aces deplin ptr a-si face pledoaria la Curtea drepturilor omului.
    Spune el in mod corect, ca mai sunt doar 2 ani pana la prescriptia crimelor de atunci, si ca deci asasinii din structurile de conducere civila si militara din perioada decembrie 1989 vor fi absolviti de pedeapsa, atragand atentia ca va fi optiunea dlui Presedinte Basescu, daca va permite aceasta ingropare in continuare a dosarelor si ajungerea la amnistie sau va contribui asa cum a promis ca va sprijinii aflarea adevarului.

    Marturisesc ca acesta va fi un punct esential in care dl Presedinte se va bucura de atentia mea .

  2. ion adrian Says:

    PS Daca completarea mea la problema cu gripa dl AN a publicat-o asta de mai sus nu adica este cenzurata.
    Oare de ce dle Pscu?
    Este oare dl Nastase unul din cei care s-ar afla indicat in raspunsul la intrebarea : dupa 22, cine-a tras in noi? 🙂

  3. ion adrian Says:

    Erata cu scuze:
    Oare de ce dle Pascu?

  4. T. Says:

    Domnule Ion Adrian, daca nu va e cu suparare, in care „noi” a tras lunetistul Nastase in 1989?

    Cati ani aveati, cand si in ce localitate ati iesit din casa prima oara in decembrie 1989? Sau era deja Ianuarie 1990?…Februarie?

    Asta e culmea indraznelii in materie de diversiune! Probabil stimabilii se gandesc ca la un moment dat nu vor mai putea scoate din buznar numele Presedintelui Iliescu, de fiecare data cand sefii loc conduc tara cu oistea in gard, pentru a repune pe tapet temele rasuflate care tin loc de praf in ochi.

    Domnilor, in ciuda calculelor evidente pe care vi le-ati facut, idioti nu suntem chiar cu totii, in tara asta pe care o duceti de rapa, imbogatindu-va intre timp cu nerusinare si asmutindu-va catelandrii asupra oricui are indrazneala sa gandeasca si sa actioneze altfel decat domniile voastre!

  5. tuteavsnietzsche Says:

    Cioran
    Caiete II
    1966-1968
    pag. 262
    „Nu sunt remunerate decat activitatile de parazit, de codos, articolele critice, textele despre cutare; mi se platesc sase sute mii franci pentru o prefata, in vreme ce toate cartile mele nu mi-au adus intr-un an decat opzeci de mii de franci vechi.”

    deci: poporul roman este un popor vesel si neserios; artagos si las. etc etc. Lumea in marea ei majoritate rezoneaza cu rahatul. Trebuie sa canti fals doar astfel vei fi recunoscut de catre afoni. Daia… pentru orice „dezghetat” convietuirea cu lumea este grea.

  6. ion adrian Says:

    Si o alta constatare facuta pe marginea spuselor lui M. Mitrea si postata si la AN spre stiinta, daca va trece, si desigur ca imediat si la dvs tot spre stiinta:

    ion adrian spune: Comentariul tău aşteaptă să fie aprobat.

    ianuarie 12, 2010 la 12:57 pm
    Acesta in topic, spre stiinta, sper sa nu fie cenzurat:

    Comentariul tău aşteaptă să fie aprobat.

    Dle Mitrea,
    Buna ziua si LA MULTI ANI!
    Este prima mea vizita pe blogul dvs fiind atras de stirea privitoare la acesta postare a dvs.
    Doresc sa fac urmatorul comentariu, care apoi va fi postat si pe alte bloguri:
    Aveti dreptate dle Mitrea si poate ca daca ne ostenim mai putem adauga cateva erori dar ce este mai important este ca dintre acestea vre-o doua trei dovedesc o culpa mult mai grava decat erorile luate in sine si anume ca este evident ca ptr Mircea Gioana si camarila lui interesul national este o vorba goala de folosit doar in scopuri demagogice
    Este, consider eu, o sansa pentru tara si natiune ca Mircea Geoana secondat de un Crin Antonescu la fel de gaunos, au pierdut, au fost, cum spune cineva si eu adaug ca acel cineva a ridict mana spre cer , adica cu ajutorul lui Dumnezeu, au fost ciuruiti .

    Cineva acolo sus, ne mai iubeste uneori.

    Nu va mai iubesc eu ca pe vremea lui 1990 -1991 dar… ors`cat va urez succes in lupta politica pe care o duceti.

    ion adrian – ianuarie 12, 2010 la 10:48 am

  7. ion adrian Says:

    ion adrian spune: Comentariul tău aşteaptă să fie aprobat.

    ianuarie 12, 2010 la 8:24 pm

    Vad ca din toata psdimea caruia incerc sa ma adrsez doar dvs dle Mircea Pascu si dna Anca Alexandrescu nu ma cenzureaza cred ca ii sperii :), ca de dl Cristian Diaconescu ce sa zic ,si-a inchis demult, de frica spun eu, blogul dlui.

    Totusi incerc sa continui cu ceva:

    Solutie simpla corecta principial ptr pensionari , pe care o ridic si in fata,in atentia dlui Iliescu care vad ca nu si-a mai terminat rezervorul lacrimilor de crocodil pe la comemorarile mortilor de la cimitirul eroilor este:
    Marim la toti cei ce lucreaza CAS, caci doar sursa pentru fondul de pensii este CAS, si deci daca nu e suficient cat se colecteaza azi ptr armata de pensionari existenta, sa-l marim, sa vedem ce zic dnii salariati, “clasa muncitoare” , dnii de la sindicate, salariati si ei, cand numai si la gandul ca nefiind vorba sa se mareasca un CAS existent, ci sa se puna pe un venit pe care nu se punea pana acum, au sarit in sus mai toti, nepasandu-le ca ce dau azi le va reveni maine innapoi.

    Desigur ca se doreste, sa se ia din alte capitole si care or fi alea?

    Nu se intelege ca singura obligatie a statului este sa administreze corect acest fond, adica sa stabileasca val CAS necesara platii pensiilor considerate ca fiind corect calculate, si nimeni nu a dovedit desi se poate calcula, nici ca 45% este o cifra corecta sau incorecta din punct de vedere al revenirii contributiilor din trecut, in raport de durata medie de viata.
    Dar se poate calcula si daca punctul de pensie iese mai putin, sa zicem 40%, inseamna ca 45% este cu un coeficient majorat si ca deci 5% este o prima pe care cei care muncesc intr-o economie rentabila si competitiva , o dau celor care au pus si ei umarul in trecut la creerea acestei economii , iar daca ar iesi 50% rezulta invers ca cei care muncesc azi nu-si achita integral obligatiile contractuale caci am spus ca pensiile pilonului 1 sunt un contract arcuit peste timp de tip CAR intre generaytii si pe care statul doar il garanteaza si administreaza dar cati oare din romanica inteleg ce spun eu. Iliescu cu siguranta ca nu. Poate ca dl Seitan intelege ce spun, daca se gandeste cat m-am gandit si eu la acest aspect.

    A bon entendeur salut!

    Erata: in postarile de mai sus CASS se citeste CAS.

  8. ion adrian Says:

    @T,
    AN are varsta care sa-i fi permis sa fi fost lunetist, dar ce am spus eu era o intrebare tretorica in gluma ca mirare la cenzura pe care AN a facut-o textului meu ref la Doru Maries. Am si indicat gluma cu simbolul 🙂

    Dar o intrebare: era atat de greu de inteles acest aspect? 🙂

  9. ion adrian Says:

    PS Iar „cine-a tras in noi dupa 22” era un slogan in epoca, valabil si astazi, „noi” fiind de exemplu cei la care se reculege sau se reculegea cu lacrimi de crocodil, odata pe an dl Ion Iliescu , gen Militarul din motive personale neputand sa lacrimeze acolo, la cimitirul eroilor. 🙂

Lasă un răspuns

