Un nou inceput

Desi am fost, conform primului studiu in materie publicat la noi, primul politician roman care si-a creat un blog, „Europolis”, desi nu l-am semnat cu numele meu, ci cu pseudonomul „OSHANU”, undeva in vara lui 2006, iata ca sunt nevoit sa o iau din nou de la inceput.

Cauza o constituie cenzura aplicata de posesorii platformei de blog de la http://www.fabricadebani.ro, (recte un anumit domn Dumitru, din cate am reusit sa aflu), care nu mi-au mai permis sa postez nimic critic la adresa dlui presedinte de la inceputul lui noiembrie 2009!? Nici publicul nu a mai avut acces la blogul meu, din cate am aflat de la numerosii mei cititori, care m-au intrebat ce se intampla …

Motivatia „oficiala”, atunci cand am reusit, in fine, sa aflu o adresa de mail a posesorilor si sa intreb ce se intampla – cu doar doua, trei zile inainte de turul doi al prezidentialelor, in care sondajele il dadeau castigator pe Mircea Geoana (?!) – a fost ca existau probleme „tehnice” si ca lucrurile urmau sa se remedieze cat mai rapid posibil … Intr-adevar, s-au remediat, insa imediat dupa aflarea rezultatului final la prezidentiale, accesul mi s-a inchis iarasi, iar de data aceasta, mailul meu trimis la adresa posesorului, nu a mai primit raspuns. Era clar, castigase favoritul dlui Dumitru, cel caruia i-a facut „serviciul” de a ma bloca pe toata durata campaniei (daca nu o fi fost si asta parte a politicii in materie a echipei de campanie a dlui Basescu), si nu mai avea sa se teama de nimic (cum a facut-o cand sondajele il dadeau castigator sigur pe Mircea Geoana …).

Este interesant ca posesorii/posesorul platformei de blog mi-a(u) aplicat acelasi regim de cenzura si anul trecut, cand nu am reusit zile in sir sa postez nimic critic la adresa dlui Tariceanu (desi, favoritul de acum, dl. Basescu, era contra dlui Tariceanu pe atunci, daca imi aduc bine aminte …). Insemna ca posesorul/posesorii platformei aveau acces la ce intentionam sa scriu in timp real (o problema de reflectat) si decideau in consecinta (aspect la care dl. Dumitru nu a vrut deloc sa se refere in scurta noastra corespondenta de dinaintea turului doi al prezidentialelor de anul acesta, cand i-am ridicat-o concret). Iata, deci, ca nu numai politicienii schimba taberele precum camasile, dupa directia din care bate vantul, ci si „simplii” cetateni, ca posesorul/posesorii plarformei de blog de la http://www.fabricadebani.ro

Dovada ca nu sufer de „scenarita” este si faptul ca, revoltat de acest comportament, am decis sa iau cuvantul in plenul Parlamentului European si sa arat cum functioneaza la noi, in Romania „democratica”, libertatea de expresie, si cum se castiga alegerile bagandu-le pumnul in gura adversarilor. Sa fiu bine inteles, atata timp cat nu am dovezi ca acest comportament face parte din strategia de campanie a echipei dlui Basescu, eu nu am putut sa il/ii acuz decat pe posesorul/posesorii platformei respective. Sufient insa, se pare, pentru cei care mi-au luat un interviu suplimentar pe aceasta tema dupa interventia mea din plen.

Inchei multumind, totusi, celor care m-au ajutat in mod corect si cinstit sa imi realizez blogul la fabricadebani.ro in toti acesti ani, in primul rand Siminei Botar si lui Dragos Seuleanu, care sunt autorii morali ai blogului „comis”, si imi exprim speranta ca, accesand o platforma internationala, voi putea sa scriu ce vreau si cand vreau, adica sa imi realizez principala motivatie pentru care am acceptat sa ma apuc de „blogarit” in primul rand, in vara lui 2006!

IMPascu

4 răspunsuri to “Un nou inceput”

  1. mihnea Says:

    Domnule Pascu,

    Ce s-a intamplat cu toate postarile dvs de pana acum? Tocmai scriam de dvs la mine, apropo de faptul ca ati fost primul politician roman cu blog. Indiferent de parerile dvs politice, sunteti un fel de deschizator de drumuri, ar trebui sa va salvati arhiva articolelor (lucru extrem de simplu de realizat, tehnic vorbind).

  2. Ioan Mircea Pascu Says:

    Multumesc, Mihnea. Asta s-a intamplat! Am rugat pe cineva a salveze „arhiva”, adica postarile si comentariile la ele. Astept sa o faca. In rest, sper ca, de acum incolo, dat fiind ca site-ul acesta nu poate fi „controlat” de cenzorii politici (sper), sa pot sa ma exprim cum vreau si cand vreau, adica sa fac exact ce am vrut cand m-am apucat de „blogarit”, cum am aratat si in postare. Sarbatori fericite, Mihnea.

  3. T. Says:

    Bine ati revenit intre noi!

    Ma bucur ca ati ales platforma wordpress, pe care o consider suficient de flexibila, foarte stabila si despre care sunt convins ca nu poate fi afectata de reaua vointa sau cenzura „made in Romania”. Ma alatur opiniei de mai sus, conform careia importul materialelor de pe vechiul blog este atat dezirabil cat si posibil.

    Bucura, pacea si dragostea celor pe care ii simtiti aproape sa va inconjoare!

    Domnul sa va aiba in buna Lui paza!

  4. ion adrian Says:

    Dle Pascu,
    Odata intrat si ramas cateva zile bune am hotarat sa va analizez si activitatea trecuta, am si postat ca si aici numi ptr dvs caci cine mai vine pe aici? sper ca dvs stiti cand se posteaza induferent pe ce fir si de catre cine.
    Nu cred ca dl Basescu ar fi acceptat sa patiti cele de mai sus. Stiti insa cat de marunti sunt multi dintre romanasii nostri si au initiative slugarnice.
    Daca intrati pe forumul de pe situl lui vedeti cat este si de injurat si de laudat.
    V-am dovedit, desi nu in conexiune cu acestea de aici ci cu totul din alte motive ca dl Nastase daca poate, cenzureaza . Desigur ca a aflat cum ma apar de cenzura, caci nu-i convine ca o persoana ca dvs sa afle e astea si acum a inceput sa ma accepte.

    Dar numai in probleme relativ neutre altfel nu : de ex la el pe blog azi, cineva, apropiat ca bloger dlui AN, a scris (eu si uitasem ca Duminica sunt alegeri in sectorul 1) un indemn de a nu vota prigoana fara sa spuna votati Stroe incheindu-l astfel:

    Deci, iesiti la vot si impiedicati-l pe Honorius Prigoana sa ajunga deputat- impiedicand, astfel, nocivul PD-l sa aiba un vot in plus in Parlament.
    In masura in care puteti- si sunt sigura ca puteti!- convingeti-i si pe altii sa procedeze la fel.

    Enervat am postat si eu si postarea este inca in moderare si nu pentru ca nu a fost observate caci este urmata de postari pe care eu le vad deci care nu sunt la moderare:

    ion adrian spune: Comentariul tău aşteaptă să fie aprobat.

    ianuarie 15, 2010 la 8:40 pm
    Asadar si in concluzie, votati un tanar simpatic si eu cred ca si capabil.
    Votati Silviu PRIGOANA

    Asadar ce vi s-a facut dvs practica si persoane foarte „democrate”.

Lasă un răspuns

